Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svart skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 14:20

Det är inte nog med att min iBook-skärm knarrar, den har mer eller mindre under hela sin livstid haft egenheten att slockna vid handhavande. Det som händer är att backlighten slocknar när man rör vid skärmen. Det är inte så att jag är en exceptionellt vårdslös person, det är snarare de små rörelserna än de större som får eländet att krångla. Hur som helst är det lätt att råda bot på felet, jag stänger bara datorn och väcker den, sedan så är allt frid och fröjd igen. Är man i en ljus omgivning ser man att det faktiskt är något på skärmen.

Har svårt att tänka mig att detta är en feature (snarare glappis nånstanns), så jag undrar om det är någon mer som har detta problem med sin iBook (500mhz). Tips och råd någon?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lange:
Det är inte nog med att min iBook-skärm knarrar, den har mer eller mindre under hela sin livstid haft egenheten att slockna vid handhavande. Det som händer är att backlighten slocknar när man rör vid skärmen. Det är inte så att jag är en exceptionellt vårdslös person, det är snarare de små rörelserna än de större som får eländet att krångla. Hur som helst är det lätt att råda bot på felet, jag stänger bara datorn och väcker den, sedan så är allt frid och fröjd igen. Är man i en ljus omgivning ser man att det faktiskt är något på skärmen.

Har svårt att tänka mig att detta är en feature (snarare glappis nånstanns), så jag undrar om det är någon mer som har detta problem med sin iBook (500mhz). Tips och råd någon?

Har du garanti kvar?

I så fall skall du kräva att de byter ut den omedelbart. En jag känner fick en ny PoweeBook G4 667 med samma problem, återfösäljaren byte den direkt. Han kunde, likson du, inte vidröra skärmen. Då fladdrade bilden till och allt blev svart......

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 17:01

Jodå, det ska finnas garanti kvar på den. Tråkigt bara att lämna den ifrån sig så länge som det nu tar..

...två år senare...Fortsättning; Lukas med precis samma ibook får samma problem! (Min knarrade också en gång i tiden)

Skärmbelysningen ger upp. Stänger man locket och öppnar igen tänds lampan. Mycket irriterande om man är uppkopplad med modem. Provade att resetta pmu trodde att det funkade. Men nu efter en dag så kom det igen. Skärmen blir svart, belysningen lägger av. Det här aldrig hänt innan. Kör panther 1.3.4.

Är det hårdvara eller mjukvara som bråkar?

Är det datorn som håller på att ge upp är jag stekt, har _inte_ råd med nåt strul nu.

Är det någon som har en aning?

/lukas.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-19 15:34

Hårdvaran tyvärr! Gör en Hardware Test & installera om, funkar inte detta...ouch! Är också skraj att åka på detta... det står/har stått mycket om detta på Apple Discussions.

1
Bevaka tråden