Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med TiBooken...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har läst folk som prisat sin TiBook och själv diggar jag den stenhårt. Men jag har tyvärr också läst flera inlägg här på 99mac om problem som folk har haft med sina TiBooks.

Jag har själv planer på att skaffa mig detta sköna kraftvidunder. Men eftersom jag inte vill bli missnöjd tänkte jag förbereda mig på eventuella komplikationer genom att folk kunde få skriva ner sina problem och förhoppningsvis förslag på lösningar i den här tråden.

Exempel kan vara döda pixlar, skärmar som blir kladdiga när man fäller ihop burken osv.

Är det någon som faktiskt har begärt (och fått) titta på sin egen TiBook innan de köpt den, och hur kan man försäkra sig om att döda pixlar faktiskt inte finns på skärmen? Ibland syns de ju inte vid första anblicken, men är nog så irriterande ändå!?

/Jont Olof

  • Medlem
  • 2002-05-04 15:33

"Är det någon som faktiskt har begärt (och fått) titta på sin egen TiBook innan de köpt den, och hur kan man försäkra sig om att döda pixlar faktiskt inte finns på skärmen?"

Inga problem på Redagruppen i alla fall. Jag har svårt att tänka mig en säljare som blankt säger nej. Som tidigare diskuterats har man vid köp över nätet en ångervecka, som är 14 dagar lång(!).

Okej! Men om jag nu får titta på min TiBook, hur kan jag försäkra mig om att alla pixlar verkligen funkar? Finns det något program som gör det?

/JO

Det finns tonvis med program, bara att söka på Versiontracker.

Här är ett par stycken om du inte orkar leta själv.

PiXel Check

Pixel Tester

1
Bevaka tråden