Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extern hd

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-04 16:48

funderar på att skaffa mig en extern firewire hd för att utöka pb begränsade lagringskapacitet...är det någon som har ett eller annat klokt råd innan min köplusta tar över?

Vad ska du ha den till?

Fundera lite över vad den ska användas till och även hur mycket utrymme du behöver. Kanske är det bättre att lägga lite mer än dubbelt så mycket pengar på en hårddisk som är dubbelt så stor. Ju färre lådor man har, desto trevligare.

Jag har 2 LaCie FW diskar, en 20 GB och en 30 GB till Ti:booken. De fungerar alldeles utmärk och jag skulle inte vilja vara utan.
Diskarna är "bus powered", vilket innebär att de inte behöver någon extern strömkälla. Jag kan t.o.m. ha båda ikopplade samtidigt utan extra ström.
Rekommenderar varmt...
Nu finns de i 60 GB om man behöver...
http://www.lacie.se/products/product.cfm?id=4A867761-54C8-11D5-97C60090278D3ED0

  • Medlem
  • International user
  • 2002-03-05 05:32

Ett tips är att köpa en ny större intern hd till din PB och sen sätta den gamla mindre modellen i ett av flera FW case.

//mattan

  • Oregistrerad
  • 2002-03-05 13:16

tja - byta hd till pb låter ju lite dyrt med tanke på vad man får (har idag en 20 gb och får vid en uppgradering till 30 gb endast ca 9 gb) däremot låter de portabla hd mycket lovande...
tack för snabba tankegångar

  • Medlem
  • International user
  • 2002-03-05 15:10

IBM gör ju hårddiskar för laptops upp till 48 GB, de är iofs rätt dyra, men jag tror att mitt förslag med att köpa en lös hd och sen ett FW-chassi alltid blir billigare för samma totala GB... fast du har ju rätt i att köper du en mindre/lika stor/lika snabb hd så är det knappast värt mekket att byta plats på dem.

Har själv 12 GB internt och en VST Pocket 18 GB och även om VSTn är hur nice som helst så hade jag hellre haft en 30 GB internt (vilket säkert hade varit billigare)

mattan

  • Oregistrerad
  • 2002-03-08 02:00

jag har letat runt efter sajter där man kan se priser / beställa sån´a slimmade interndiskar men hittar inget... är 48 gb "taket" just nu?

1
Bevaka tråden