Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G3 250mhz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-04 10:57

Hej.
Jag hae en PB G3 250mhz som logic/moderkortet har pajat på. Är det någon som vet vart man kan få tag i ett nytt moderkort?

Ja, du får gå via en återförsäljare.

Jag och också en likadan dator som har samma problem, har dock inte fixat den eftersom Apple ville ha runt 3000kr för ett nytt moderkort.

Det var dock ett tag sedan jag kollade, så priserna kanske ändrats nu.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jesp:
Hej.
Jag hae en PB G3 250mhz som logic/moderkortet har pajat på. Är det någon som vet vart man kan få tag i ett nytt moderkort?

Jag har en också en Wallstreet PB men på min maskin är nätagget (tror jag) trasig. Så, min gissning är att vi tillsammans har en hel dator...

Vad pröjsar du för mitt logikkort, om det funkar?

Om Jesp inte nappar så kan jag vara intresserad.

Nappade han?

Sorry, jag missade lite inlägg i det bra sommarvädret. Näe, ingen hungrig person har nappat på mitt (förhoppningsvis) hela CPU-kort. Hur mycket fantastiskt kapital kan jag få då?

Märkte en sak nu, om jag minns rätt så sitter processorn direkt på moderkortet. Det gör nätaggregatet också.

Kan kolla upp det om du inte är säker själv.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Märkte en sak nu, om jag minns rätt så sitter processorn direkt på moderkortet. Det gör nätaggregatet också.

Kan kolla upp det om du inte är säker själv.

På min PB Wallstreet så sitter processorn + minne och annat godis på ett kort. Det kortet tar man loss när man skall byta det undre minnet. Det som jag tror har gått sönder på min PB är strömkontakten in i min dator. Jag är ganska säker på att nätagget sitter precis där, och inte på det löstagbara kortet.

Är det en PowerBook G3 Original (i 3400-chassit) du har då?

Är väldigt tveksam.

1
Bevaka tråden