Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPaq och eländigt gränssnitt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-11-29 12:18

Köpte en iPaq 32Mb till kanonpris, efter att första glädjeyran har lagt sagt börjar jag mer och mer irritera mig på det knöliga och fula gränsnittet. Är det någon som kör iPaq som vet om det finns tilläggsprogram för att snygga till dom värsta avvarterna med PocketPC...

Är det värt att uppgradera till PocketPC 2002 (mest med tanke på att jag har bara 32meg)

Du kan ju alltid köra Linux på den... och själv välja vilket GUI du vill ha.

Byt till Sony´s Clié.
Clié

Bästa färgskärmen, mp3-spelare, liten.
PalmOs.

Direkt synkbar med macen(via missing sync).

Slippa gynna Bill Gates.

Jag kör en iPaq, men 2002 på den. Grönssnittet är bättre i 2002, men inte så himla mycke, inget som märks jättemycket.

Börjar dock fundera på att byta tebaks till 2000, för ljudet är aldeles för högt i 2002 på iPaq, man kan inte använda den som en mp3 spelare nu Och jag som har vagga och Microdrive till han.

En lösning för mig är dock att köpa en högtalarkabel med volymkontrol så jag kan sänka det.

Till gränssnitet dock. Jo det finns en del saker man kan göra, jag har testat de flesta och tycker de buggar o suger, men vad jag vet gillar vissa dem.
Kommer dock inte på vad programmet jag tänker på heter...

Men här är 2 bra sajter.

http://www.pocketpcmag.com/bestsites.asp - En massa bra sajter.

http://www.pocketpcfreewares.com/ - har en massa bra prylar, dock bara på franska, men programen är oftast på engelska.

Visst ja... jag har oxo bara 32Meg, men det funkar perfa! Märker ingen skillnad mot 2000, bortsett från att 2002 faktiskt är snabbare.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-11-29 17:30

Jag har surfat runt lite och hittade windowsblind för pocketpc som jag tänkte prova (aqua gränssnitt, hi-hi...)

Största fördelen med iPaq-köpet är att jag har lärt mig uppskatta hur enormt bra Palmen egentligen är , orsaken till att jag köpte iPaqen var att jag tänkte ha den som PDA/MP3-spelare, och att jag tänkte prova WLAN med den och då prova streaming mp3/mp4 när jag har WLAN hemma, som det ser ut nu så lär dock min gamla Palm klara sig ett tag till från att hamna i byrålådan

Är det inte som att svära i kyrkan när man som macare kör pocket Pc...bara en tanke..!!!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-11-30 06:33

Getta know ya enemy

Som sagt Palmen klarar konkurensen och kommer inte att hamna i byrålådan, även om iPaqen blev ganska trevlig med Aqua-gränssnittet Är det ingen bussig själ som som skulle kunna kompilera om Darwinkärnan till PocketPC...

1
Bevaka tråden