Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handdator med WLAN?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-23 14:32

Jag tänkte köpa en handdator med färgskärm som skall ha bluetooth och WLAN. Kan någon rekommendera en pda som passar?

Jag inser att jag måste köpa en PocketPC-baserad pda eftersom WLAM-stöd för Palm ligger en bit bort ( i PalmOS 5).

Kan man använda ett WLAN-kort i en iPaq 3870 utan att ha en "jacket" påkopplad?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-02-23 17:37
Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Tamm:
Jag inser att jag måste köpa en PocketPC-baserad pda eftersom WLAM-stöd för Palm ligger en bit bort ( i PalmOS 5).

Det finns både Bluetooth och 802.1b till Palm numera

Däremot så går det väl fortfarande inte att synka PocketpC med mac ?

//mattan

  • Oregistrerad
  • 2002-02-23 20:24

Nja, jag vill inte ha en extra modul som ska anslutas för att få WLAN-stöd. Det ska vara "inbyggt" eller använda befintliga modulplatser. Ett WLAN-kort i samma storlek som de nya bluetooth-korten till Palm skulle vara perfekt.

Ett WLAN-kort för Memory-stick platsen på en Sony Clie skulle vara ett alternativ.

HP´s jornada har inbyggt CompactFlash kortplats, och det finns cf wlan kort..., ipaq:arna kräver dock extra jackor för wlan koretn

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 12:44
Ursprungligen av Fredrik Tamm:

Jag tänkte köpa en handdator med färgskärm som skall ha bluetooth och WLAN. Kan någon rekommendera en pda som passar?

Jag inser att jag måste köpa en PocketPC-baserad pda eftersom WLAM-stöd för Palm ligger en bit bort ( i PalmOS 5).

Kan man använda ett WLAN-kort i en iPaq 3870 utan att ha en "jacket" påkopplad?

ASUS MyPal 716

Citat:

Looks may be deceiving. The ASUS MyPal A716 is not only a Pocket PC, but this speed demon is also a road navigator, phone, radio, digital camera and presenter in disguise through additional GPS, GPRS, FM, Camera, or VGA card CF or SD modules. With built-in SD and CF card reader, there is no need to worry about how to store data while using certain function at the same time.

With integrated 802.11b Wireless and Bluetooth, the MyPal A716 connects you to all kinds of information without limitation. The A716 is the perfect solution whether you are on the go or simply want to eliminate the clutter of wires. With a hot spot, you may securely surf the Internet, check email, or access corporate data anywhere with ease. No hot spot in sight? Information can still be in your hands simply through a Bluetooth built-in mobile phone. Moreover, with various kinds of Bluetooth supported devices such as earphones and printer, you may enjoy the uncluttered lifestyle!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-06 12:49

iPAQ 5450 har både WLAN och BT inbyggt, inga extra jackor eller kort behövs. Har en själv.

Har numera blivit ersatt av modellerna som heter iPAQ 5550 och iPAQ 4150, inga extra jackor eller kort behövs, allt är inbyggt.

1
Bevaka tråden