Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dum fråga

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-14 20:03

Funderar på bredband. Min ev. leverantör hävdar att jag behöver ett nätverkskort till min nyinköpta Ti 550. Jag menar att det inbyggda kortet (ethernet) finns till för just bredband, men köpte inte datorn med utgångspunkt från detta och känner mig lite osäker.
Känns lite dumt att fråga, men handlar det om att spara en tusing får man väl bjuda på det

PL

Jag antar att din leverantör inte vet att TiBooken har inbyggt nätverkskort helt enkelt... så det är bara att köra på för din del...

  • Oregistrerad
  • 2002-02-14 21:07

Givetvis funkar det med ditt inbyggda nätverkskort. :rolleyes:

Hälsa din leverantör att i princip alla maccar som någonsin har funnits (nåja) har nätverkskort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-14 22:34

Tack för det. Var väl som jag trodde. Mannen jag pratade med syftade nog till airport kortet som saknas på 550n,

PL

Citat:

Skapades ursprungligen av: peterl:
Tack för det. Var väl som jag trodde. Mannen jag pratade med syftade nog till airport kortet som saknas på 550n,

PL

Jag tror att mannen som du pratade satt å "sköt från höften".. så att säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-18 18:06
Citat:

Skapades ursprungligen av: Christopher:
Hälsa din leverantör att i princip alla maccar som någonsin har funnits (nåja) har nätverkskort

hmm om man börjar räkna på modeller är det frågan om majoriteten har haft inbyggt nätverkskort (ethernet-baserat) ens en gång. LocalTalk fanns ju dock i de äldre Någon som suttit o räknat på detta?

[ 18 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: marcus ]

Tack för det. Var väl som jag trodde. Mannen jag pratade med syftade nog till airport kortet som saknas på 550n,

För 550 kronor så har du ett Airport kort på posten!

AirPort är snällt

Ska skaffa det själv snart, mycket trevlig funktion

Jag kör bara airport från min TiPB 667 via Telias ADSL anslutning. Installerade även BroadbandOptimizer 99mac.com forum och vips så flyger jag i 50 till 70 kb/s. Trodde inte sådant var möjligt. Underbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-19 20:23

"För 550 kronor så har du ett Airport kort på posten!"

Kostnaden för en basstation tillkommer väl och då pratar vi kanske om lite mer än 550? Eller behövs basstationen bara när det är flera användare.

Skulle kunna tänka mig AP om jag hittar en större lägenhet. Bor på mindre än 20 kvm så det känns lite onödigt i dagsläget.
Men om någon här vill kränga en Airport köper jag den gärna om det ingår ett vettigt 1a eller 2handskontrakt i i Stockholm på köpet...

Säljaren i fråga var väl PeeZee-nörd. Där får man ju inget gratis och måste oftast blocka sin kortplats det första man gör med en ny dator.

Tur att man inte behöver bry sig om sånt.

1
Bevaka tråden