Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook och DVD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2002-04-24 12:40

Hej,

Ska köpa en iBook (600MHz) med DVD combo. Är det någon som har liknande system med DVD spelare och kan lugna mig med att det går alldeles utmärkt att spela DVD filmer på den, utan att det hackar?!

Mvh
Ola Ekedahl

Fungerar alldeles utmärkt på min mors 500mhz iBook med combo drive, men jag lämnar inga garantier.

Hej!

Jag kör en icebook 500 DVD, DVD;n kan hacka försumbart under 9.2.2, men aldrig någonsin under X...

MVH mattias

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-04-25 12:02

Jag har en iBook 600/12" Combo med 128Mb (för tillfället...). Funkar sketabra i X med DVD. Även på teven med AV-sladd. Har aldrig haft problem med hack eller så.

Det man får vara medveten om är ju den där regionskoden som låser sig efter fem olika. Inte för att jag kör några andra än europafilmer, men du kanske vill göra det. I så fall är det bättre att köpa en stationär DVD och spärra upp. Man ska nog inte ge sig på att försöka knäcka firmwaret i iBooken. Kan sluta med att spelaren pajar totalt. Vill man ju inte vara med om...

  • Oregistrerad
  • 2002-04-26 09:33

Apropå knäcka firmware för regionkodning.
Nej knävcka det själv ska man nog inte ge sig på... Men det finns ju så många andra ambitiösa programmerare...
Inga rekommendationer, men vad jag vet funkar iBook 600 med crackad regionkodning prima...

Min iBook´s DVD-spelare var regionlåst så jag fixade en ny snäll regionfri firmware till den, mycket bättre.

Ska se om jag kan hitta en adress jag hade, där det fanns det info om detta..

1
Bevaka tråden