Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook minnesstrul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
Fick hem min iBook i förra veckan och mitt ADSL funkade på direken, hihi. Bättre än på stationära G4 som helst vill att man ska starta om modemet och datorn flera gånger om det ska funka. Men det är inte därför jag är här...

Jag hade även köpte en 512:a RAM till datorn, jag skruvade i det. Funkade inte. Reklamerade och fick ett nytt, funkade inte heller. Börjar nu misstänka att minnesplatsen kan vara paj. Kan tyvärr inte heller kolla med nån annan iBook för att vara säker på att inte det andra minnet också är trasigt.

Nån som har något råd? Jag är rätt säker på att jag installerade minnet korrekt.

MVH / Klasse

Prova med att installera minnet och starta datorn innan du skruvat fast plåten och satt tillbaka tangentbordet.

Har du monterat minnet i nedre platsen, dvs tryckt ned moderkortet helt?

I annat fall är det nog fel på minnesplatsen, kolla med Apple, minnesuppgradering ger ingen inskräkning i garantin.

Tack

Nu funkar det! Jag hade naturligtvis satt i det fel
Till mitt försvar skall sägas att jag fick bända det på plats med en skruvmejsel. Jag hade tryckt ned det rätt men det skulle in längre.

1
Bevaka tråden