Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 5Gb iPod

Den har helt och hållet frysit.

Den har ingen kontakt med datorn med firewiren inkopplad.
Ipod software updater kan inte hitta ipoden.

Jag startar om ipoden med menu och play knappen men när den startar om fastnar den vid apple loggan och kommer inte vidare.

Jag kan inte göra någonting.

Förslag?

Var det inte iPoden man bara hade 90 dagars garanti?

Du bör passa på att lämna in den om garantin inte redan gått ut.

[ 21 April 2002, 13:20: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Du kan alltid reklamera en vara upp till två år. Ditt fel beror inte på ditt handhavande eller normalt slitage ut är säkert ett fel från fabrik.

Borde inte vara något problem om din garanti har gått ut.

Nolställ din iPod med FireWire-kabeln ipluggad (och datorn på, så att det komer ström genom kabeln). Nollställer gör du genom att trycka ner knapparna menu och play samtidigt i ~5 sekunder. Alla dina inställningar finns kvar.

Ja det har jag prövat och det som händer är att den startar om och sedan fastnar vid apple loggan igen...

  • Oregistrerad
  • 2002-04-22 10:58

Ta av bakkappan och kolla så att alla kontakter sitter i ordentligt
Ifall du vågar...

Apple har ett Knowledge Base Doc om apparater som inte startar som de ska. Det har du kanske redan provat så då ska du kanske kolla in macintouch reader report´s.

Jag citerar det intressanta inlägget nedan.

Mark H. Delfs skrev
"As for the iPod seeming to go "comatose," there is a fix, albeit not the easiest, but a fix nonetheless. It involves cracking the case-we use a small jeweller´s flat-head screwdriver to GENTLY pry apart the silver casing from the white plastics. It takes a little doing and prying in various spots, but eventually it will come apart. You will now see the battery first, which looks like a thin sheet of paper. Then, move that to the side, without unplugging it or anything. You will now see the tiny hard drive-peel the rubber bumper back about an inch. You can see directly underneath this that the battery is plugged into the logic board-this has to be unplugged and replugged. This resets the device, and wakes it from comatose 100% of the time I have ever seen them exhibit this trait."

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-08 21:45

reset ipod

Hej försöker nollställa min ipod för att eventuellt förbigå detta problem...
Har gjort uppdateringar, men inget funkar. denna pop uppen kommer upp när jag pluggar in min pod.

tips ngn?

/ d

Ursprungligen av labkid:

Hej försöker nollställa min ipod för att eventuellt förbigå detta problem...
Har gjort uppdateringar, men inget funkar. denna pop uppen kommer upp när jag pluggar in min pod.

tips ngn?

/ d

Vad har ditt problem att göra med en tre år gammal tråd?

1
Bevaka tråden