Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

datum och tid på ibook 500

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-21 18:10

Varje gång min ibook 500 hänger sig så måste jag ställa in datum och tid på nytt. det är väldigt irriterande, jag har aldrig behövt göra det på min gamla 8500... nån som vet vad det kan bero på?

Japp, det beror på att du antagligen trycker in den lilla resetknappen på datorn och då resettas också klockan. Detta är så Apple konstruerar sina bärbara idag.
Vill du få ett slut på tvärnitarna???? Kör MacOS X!! Steady as a ROCK!!!

Hänger den sig så hårt så det inte funkar att starta om med control-commando-power ?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-22 00:25

Mårten>> ok, visste inte det där med resetknappen! då vet jag iallafall vad det beror på... tack!

Fredrik>> ctrl-com-pow. funkar nästan aldrig, det är resetknappen man får ta till. och det händer rätt ofta också, jag kanske borde formattera om HDn...

  • Oregistrerad
  • 2001-11-22 01:39

CTRL+CMD+Power funkade bara på forna tiders Macar. Håll ner själva powerknappen i stället, typ 5 sekunder eller så. Resetknappen ska man undvika. Jag har inte ens lokaliserat den på min iBook... Min SPÖKANDE iBook, ska tilläggas, se "support"... thanks!

pata: Jag startar alltid om min burk så, funkar hur fint som helst med ctrl-com-pow för mig.

pata: CTRL+CMD+Power funkade bara på forna tiders Macar.

Helt fel!!

Jag använder det hela tiden på min iBook 500 och jag skulle inte påstå att den tillhör forna tiders macar, även om det visserligen finns en snabbare modell numera...

Jag har för mig att man kan behöva hålla ner shift tillsammans med det klassiska ctrl - command - pwr

Prova det!

- Spoon -

Skulle den tvärnita, och inget knappkommandon hjälper, så dra ur strömtillförseln om du har den ikopplad, och ta loss batteriet!
Alltid en "nödutgång".
Sätt in batteriet och starta om.

  • Oregistrerad
  • 2001-12-03 04:23

pata: CTRL+CMD+Power funkade bara på forna tiders Macar.

Detta stämmer på stationära datorer med USB-keyboard. På PowerBooks funkar det fortfarande. :rolleyes:

1
Bevaka tråden