Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som fått sin PB 550/667?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag blir f*n tokig om jag inte får den snart!

Vad är det som händer, var är min dator?!

grymt namn har du iaf..

dom skulle komma denna vecka till Åf:s i sverige va väl det senaste från föregående vecka.. el hur var det (mannen tex?)

Tack!

Det första jag läste i slutet av oktober från Mamallapuram i Tamil Nadu, Indien, var omedelbar leverans med internationellt OS, när jag kom hem fick jag uppgiften "7:e november" och när jag glatt i onsdags skulle hämta den var uppgiften "inom 7-10 dagar"...

Jag vill ha min dator nu!!!!!!

[ 12-11-2001: Meddelandet ändrat av: scooterbabe ]

Väntar på en 550 jag också ...

Ringde till Apple idag, men fick ingen riktigt klarhet om hur min order låg till. De sa att det var 25 dagars leveranstid pga "en ny modell" och att min order uppgraderats till den nya pbg4:an.

Lite skumt att de säger så, speciellt då jag beställde den nya modellen den 24:e Okt, och då hade de ju släppt dom. Sen påstår dom att det kan bero på Svensk MacOS. Hmm, jag beställde ju med Engelskt OS för och få den snabbare. Men det kunde dom tydligen inte se i sitt ordersystem.

Men ingen annan verkar har fått sina nya så det är väl förseningar på alla leveranser till Sverige, inte ens Macoteket har ju några inne (inte enligt hemsidan iaf).

Något nytt ? Nä knappast även jag väntar på besked - Vad jag däremot noterat är en felskrivning på svenska AppleStore när man ska beställa enklaste modellen (PB550). På entresidan där man kan välja mellan de 3 olika färdiga konfigurationerna så påstår dom att AirPort kort ingår på billigaste varianten, kanske man skulle kräva dom på att få med det - går man in på den sidan så ser man att det är ett tillval för straxt över 800 kronor. Säkert en klipp och klistra blunder. Om dom rättar detta så vet vi att dom läser på 99Mac.

  • Oregistrerad
  • 2001-11-12 23:50

550 och 667 i svensk tappning ska inte komma förrän i slutet av november enl besked idag.
Såvida man inte har beställt en med internationell (eng) OS, då ska de nämligen komma lite tidigare.
Även nya iBooks är lika försenade.

Gott om nya Powerbooks här!

På torsdag får tydligen de jag köper min Ti (550MHz) av in datorerna, och leverans fredag...

Flera dagar... =(

[ 13-11-2001: Meddelandet ändrat av: scooterbabe ]

  • Oregistrerad
  • 2001-11-13 19:38

Mitt preliminära leveransdatum för 550-modellen är 28 nov vilket känns väldigt avlägset...

Mattias

Mattias:

Du beställde med Svenskt MacOS, eller ?

Kan någon ÅF kommentera?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-14 11:47

Det stämmer Henrik. En standardkonfigurerad PB G4 550 med svenskt OS. Jag beställde inte från Apple dock, utan direkt ifrån en distributör (Scribona).

/ Mattias

  • Oregistrerad
  • 2001-11-14 14:51

Jag är ÅF, Jon.
Se min tidigare kommentar ovan.

Kollade med Apple för 5 min sen för att bekräfta att det fortfarande gäller.
Svenska, men med internat OS har precis börjat skeppas.

Hoppas det inte dröjer allt för länge innan det "skeppet" kommer till sverige ;-).

Det är väl så att leveransen från Irland (antar att det är därifrån de skeppas) tar några dagar. Då kanske man kan hoppas på att få den nästa vecka någon gång.

Man börjar ju bli less på och vänta.

Det ska iaf bli kul och se vem som får sin först ... Man får väl starta en ny tråd då !

Tillverkas inte Apples bärbara i Taiwan? Brukar ta två veckor med båt därifrån... De flyger inte om det inte är absolut nödvändigt.

Jo, du kanske har rätt Jon. Tillverkning i Taiwan. Men görs inte "slutmontering och installation" på Irland ? Är som tveksam att de har Taiwaneser som installerar Svenskt OS på en del maskiner. Men jag kan ju ha fel.

Någonting måste de ju göra på Irland. De har väl Europakontoret där ?

/hegge

Som jag förstod det när jag snackade med min återförsäljare, var att det tog två dagars "skeppning" efter att de bytt tangentbordet till svenskt, så min gissning är att det är vad de gör i Irland, och sen "skeppas" de hit... Kanske kan ta två dar, eftersom den skulle anlända imorgon...

  • Oregistrerad
  • 2001-11-14 21:14

De görs i Taiwan och skeppas inte via Irland. Tur är väl det, annars tog det väl ännu längre tid.
G4orna görs däremot på Irland och kommer därför snabbare efter beställning.
iMac görs i Tjeckien, om jag minns rätt.

Dom måste ju ha lärt upp någon Taiwanes på svenska MacOS isåfall . Men inget illa menat om dem dock, huvudsaken är att datorn kommer. Sen varifrån den kommer spelar inte så stor roll.

Min PB 550 bör förmodligen nå Apple som en beställning under torsdagen. Förmodligen blev allt fördröjt av att de översta 5.000 kronor var en kredit hos IKANO bank (IKEA-banken som Apple jobbar ihop med). Ingen sa att jag skulle föra över de andra 25.000 kronorna till IKANO föränns jag fick reda på detta via telefon och AppleSupport... tog väll 3 veckor innan jag fick reda på detta surt att inte vänster hand vet vad höger hand sysslar med... snacka om ineffektivitet.

NU DÅ ??? !!!

Nu är det fredag, är det någon som har fått sin internationella Ti 550/667 än ??

ÅF ? Har ni fått in några än ??

Nu vill jag f*nimej ha datorn...arhh

  • Oregistrerad
  • 2001-11-16 13:17

Jag kan säga att den svenska versionen har preliminärt datum på 30e november. Det kan dock ändras både framåt och bakåt.

Skulle inte förvåna mig om jag får vänta lika länge innan man får sin med Internat OS. 30 November, det är ju snart.

När Apple dessutom inte kan säga om jag får levererat med Svenskt eller Internat OS så börjar man ju bli orolig. Det står ju Internat på min orderbekräftelse. Har dom koll på sina grejer eller ?

Den som lever får se helt enkelt !

/hegge

Hej hej, ledsen att jag inte svarat tidigare - har haft för mycket att göra...

Vi får in PowerBook G4 550 & 667 med internationellt OS på måndag (19/11).

Jag dubbelkollade och de är redan på väg till oss nu...

Det kanske finns lite hopp trots allt !

Samma besked som datorhandel.com gav mig. De skulle varit framme idag, med de var de ju förstås inte.

Själv har jag slutat hoppas; först var det omedelbar leverans, sedan 10 dagar senare - 7 nov, den 7:e fick jag beskedet 7-10 dagar till och nu, 9 dagar senare, skall jag få den på måndag...

Jag litar inte på någon, och jag kan inte förstå de här förseningarna. Det är ju helt sjukt att jag inte skall kunna arbeta!

Fick just detta på mailen

Bästa kund! Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras ifrån fabrik.

Någon gång nästa vecka har man den !

[ 16-11-2001: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

5 min tills måndag! Skall den komma eller inte? Kring lunch kommer jag att veta, kommer den inte så får ni definitivt reda på det, annars kanske ni också får reda på det, fast då dröjer det lite längre, tänk på allt som skall installeras och customiseras

Go´natt!

Tjohoo !!!
Min leveratör ringde i morse och sa att booken hade kommit....fast just idag har jag inte tid att hämta. Imorron är det fest

Ti/667 Int.Eng alltså.

Bevaka tråden