Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknad gummifot

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som har haft oturen att tappa en av de gummipluttar som sitter under Titanen? Jag hade inte ägt datorn i mer än en vecka så märkte jag att en sådan saknades och jag har definitivt inte vanvårdat eller varit oaktsam med min dator.

Hade jag otur, eller är det ett vanligtförekommande problem?
Inte för att funktionen på datorn försämrades, men lite irriterande är det ju.

Av outgrundlig anledning hittade jag en lossnad gummifot under min titan första dagen. Jävlar, tänkte jag, men kom sedan på att det ju var bra att den fanns kvar i vart fall. Vände så datorn uppochner, men till min förvåning satt alla fyra fossingarna precis där de skulle. Så, jag tror att jag har en över.

Men du borde nog lätt kunna få en ny från Apple om du gnäller lite.

Gummifötterna finns att beställa som reservdel... så "don´t bet on it".
Du har tur nu när alla Service Centers får repa PB, så närmsta ska kunna beställa dessa åt dig.

Undrar om det måste vara en ACSE som byter dom hmmm...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-04-09 15:12
Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Gummifötterna finns att beställa som reservdel... så "don´t bet on it".
Du har tur nu när alla Service Centers får repa PB, så närmsta ska kunna beställa dessa åt dig.

Undrar om det måste vara en ACSE som byter dom hmmm...

Vadå, måste inte en powerbook ner i europe för att bli lagad längre? Jag har en Tibook som behöver byta hårddisk under garanti reparation. Men orkar inte vara av med den någon längre tid.

Jag har exakt samma problem. Min ena fot var borta när jag köpte begagnad. Tänkte kolla om man kan hitta nåt liknande på typ ClasOhlson. Någon som har fixat en själv och kan tipsa?

En liten påse med ny uppsättning fötter till en Tibok kostar......
Håll i er detta är vad Apple tar 567 kr

jooo naturligtvis är det utan moms....

Och du får 5 st....

  • Medlem
  • 2002-04-10 15:05

Dyrt, men prisvärt... eller?

Nu satte jag kaffet i halsen. Det är ju ett fullständigt barrockt pris.

Inte undra på att många tycker illa om Apple. När man pungat ut med 25-30 tusen för en dator, vill de att man ska slänga nästan en långsjal på fem ynka gummipluppar som kostar nada att producera.

Kanske borde man bli nonametillverkare av gummiploppar till rimliga priser. :rolleyes:

Citat:

Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Jag har exakt samma problem. Min ena fot var borta när jag köpte begagnad. Tänkte kolla om man kan hitta nåt liknande på typ ClasOhlson. Någon som har fixat en själv och kan tipsa?

Tror inte CO säljer fötter. Kolla med nån susspekt obducent på närmsta sjukhus istället ...

  • Oregistrerad
  • 2002-04-10 15:45

Elfa ! Exempel 1 och 2

[ 10 April 2002: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Tror inte CO säljer fötter. Kolla med nån susspekt obducent på närmsta sjukhus istället ...

Nepp, vi på Clas Ohlson har inte gummifötter. Det närmaste du kommer är golvskydd (klistriga filtdynor). Kör på Elfa i stället...

Ett ord. Möbeltassar!

Jo, det var det jag sade i mitt förra inlägg. Fast i vårt sortiment heter de "golvskydd". Misstänker att det är dalmål för "möbeltassar"...

Jo, jag antog att det var möbeltassar du menade. Men eftersom det är svenskans i särklass vackraste ord var jag ju tvungen att påpeka det.

Möbeltassar funkar utmärkt! Jag tappade alla fyra gummifötterna under det första året.
Lösningen? Centimeterstora svarta möbeltassar (filtdynor) med självhäftande tejp. Håller bättre än originalfötterna, som förmodligen trillar av då höljet blir varmt och limmet löser sig.

1
Bevaka tråden