Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 3400

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1) Installerade Global Village modem (33.6K) på en Power Book 3400 i helgen. När modemet sitter i så får jag problem vid uppstarten. Finder har avslutats. Vad kan det beror på?

2) Är Global Village modem allmänt buggiga? Testade ett tag och uppkopplingen avbröts flera gånger. det tog också en evighet innan enkla hemsidor kom upp på skärmen.

3) Var sitter @ (snabel a) på en Powerbook 3400?

3) Det sitter på tangenten till höger om "ä". Håll nere "alt" och tryck på den.

Tobbe

Det verkar vara något annat tecken där. Har den inte framför mig, men jag antog också den låg där, som på en iMac. Tecknet som kom fram var ett TM vad jag kunde se.

Öppna programmet Tangentbord och testa alt och shift så ser du var den sitter. Du kanske har fel teckenuppsätting.

Jag hann kolla @ igår. Det ligger Alt - 2, bara för information.

Modemet (Global Village 33.6K) fungerar, fast inget vidare. Uppkopplingshastigheten ger 33.6 nör den kopplar upp men det ligger ändå extremt långsamt. Mycket slöare än den hastigheten bör ge. Hur kan det komma sig tror ni?

Måste också ta ut det när jag sätter igång datorn eller gör omstart. Det skall väl gå att ha det isatt normalt. Hur gör ni själva?

PS
Jag vill ha kontakt med någon som kör modemet (Global Village) på en Power Book 3400.

[ 09 April 2002: Meddelandet ändrat av: Kent W ]

[ 09 April 2002: Meddelandet ändrat av: Kent W ]

Modemet fungerar bättre nu när jag kopplar upp, hastigheten är OK för ett sådant här modem. Jag har dock fortfarande problem med att modemet inte kan sitta i när jag startar datorn. Det går några sekunder sedan kommer det upp att Finder har oväntat avslutats.

Har ni några tips? Nog är det så att modemet skall kunna sitta i.

När jag först körde in disketterna och satte i modemet, klickade jag på ikonen på skrivbordet och fick följande meddelande:

To use Quick Launcher, the Global Village PC Card Software must be installed and a Global Village Pc Card must be inserted into on of the PC Card slots in this computer.

Det är fortfarande det meddelandet som kommer upp. Ibland kan det bli en systembomb om jag klickar på den också.

Inställningar - Global Village PC Card. När jag försökte registrera så kunde den inte hitta modemet. Jag var då inte påloggad. När jag har det igång hittas dety heller inte. Apple systeminformation hittar heller inget modem.

Trots det fungerar modemet, bara jag tar ut det innan jag stänger datorn och sätter i det när datorn är startad.

Jag kör Mac OS 9.1.

1
Bevaka tråden