Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppgradering och superdrive i Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, jag funderar mkt starkt på att köpa en ny Powerbook G4, o funderar på om när Powerbook-familjen kommer uppgraderas. någon som har hört något om det? ska jag kasta ut ca 50´ på en dator, så kan jag vänta på en uppgradering om den kommer innan sommaren...

en annan sak: hur stor chans är det att apple kommer sätta in en superdrive i en uppdatering av PB G4?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-18 20:10
Citat:

Skapades ursprungligen av: Tobias S:
hej, jag funderar mkt starkt på att köpa en ny Powerbook G4, o funderar på om när Powerbook-familjen kommer uppgraderas. någon som har hört något om det? ska jag kasta ut ca 50´ på en dator, så kan jag vänta på en uppgradering om den kommer innan sommaren...

en annan sak: hur stor chans är det att apple kommer sätta in en superdrive i en uppdatering av PB G4?

Det kommer nog en speedbump inom kort. Jag tippar på en maskin på runt 850 mhz och en på runt 700. Har inte sett en superdrive som har rätt mått ännu. Att göra Powerbooken större tror jag inte heller på. Men det skulle inte förvåna mig om en tunnare superdrive kommer. Fast i dagsläget ser det inte ut som det kommer någon.

Sen skulle jag inte vilja ha annat än bara DVD i min PowerBook. Combodriven är ju för långsam. Hellre en extern 24 gångers brännare... Men det är väl bara jag!

/N

Får man Combon gratis så skall man ju inte klaga. Aim PB G4 tvärdog så jag fin precis en ny med Combo idag, inte helt fel faktiskt. Detta trots att den bara har en 8ggr brännare.

NIKKE: Sen skulle jag inte vilja ha annat än bara DVD i min PowerBook. Combodriven är ju för långsam. Hellre en extern 24 gångers brännare... Men det är väl bara jag!

40x brännare är ju släppta

  • Oregistrerad
  • 2002-01-20 12:41
Citat:

Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Får man Combon gratis så skall man ju inte klaga. Aim PB G4 tvärdog så jag fin precis en ny med Combo idag, inte helt fel faktiskt. Detta trots att den bara har en 8ggr brännare.

Priset ökade med 2000:-... Så det är inte gratis...

  • Oregistrerad
  • 2002-01-20 12:41
Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:

40x brännare är ju släppta

True, true...

Citat:

Priset ökade med 2000:-... Så det är inte gratis...

Nu handlade ju hans inlägg om att *han* fick det gratis...

1
Bevaka tråden