Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD på iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar starkt på att köpa en iBook 600Mhz med DVD. Undrar dock om filmerna flyter på ordentligt på den? Jag har en stationär PC, Athlon 1200 med 512MB RAM (som jag önskar jag hade råd att byta ut mot en Mac) och där är det på gränsen att det går bra.

Är förresten spelaren i iBook´en regionsfri? Om inte, går det att lösa på nåt sätt?

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-01-16 12:23
Citat:

Skapades ursprungligen av: ciryon:
Jag funderar starkt på att köpa en iBook 600Mhz med DVD. Undrar dock om filmerna flyter på ordentligt på den? Jag har en stationär PC, Athlon 1200 med 512MB RAM (som jag önskar jag hade råd att byta ut mot en Mac) och där är det på gränsen att det går bra.

Är förresten spelaren i iBook´en regionsfri? Om inte, går det att lösa på nåt sätt?
Ciryon

Att det inte funkar beror nog inte på processorn. Allt över 400mhz kan spela DVD. Du har nog någon felinställning, tex inget DMA på DVD spelaren. Grafikkortet måste också klara bandbredden, typ alla grafikkort gör det. iBooken klarar självklart det, ATI´s video-layer drivrutiner brukar ju vara bra.
Jag har själv inte provat, så jag har ingen aning om hur bra det fungerar. Det vissa tycker fungerar bra, tycker andra fungerar väldigt dåligt. Audi-Visiofiler, vet du.

Jag har en Ibook 500Mhz DVD. Efter att ha tilldelat DVD spelaren lite extra minne funkar det perfekt (ibland/var tionde minut?) så hackar filmen till i en tiondels sekund - i mina ögon försumbart. Jag tycker att en ibook DVD håller måttet till 100 procent.

MVH Mattias

  • Oregistrerad
  • 2002-01-16 14:50

iBooken på 600Mhz där fungerar DVD-film utan att hacka alls. Dock är inte regionsfri om jag har fattat det rätt, eller rättare sagt DVD-spelaren är regionsfritt dock är det inlaggt i något minne hur många gånger man har bytt regionskod, efter om det var 5gånger låses möjligheten att byta fler gånger. Men det ska gå att nollställa, men det är en helt annan storry. Ni kan väl rätta mig om jag har fel. Har bara kört farsans iBook några gånger när jag var hem en sväng i jul.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-16 17:11
Citat:

Skapades ursprungligen av: Per:
Men det ska gå att nollställa, men det är en helt annan storry. Ni kan väl rätta mig om jag har fel.

Det stämmer! Kolla denna tråd för mer info.

mattan

1
Bevaka tråden