Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mera minne i iBook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det enkelt att plugga i mer minne i nya iBooken?

Funderar på att köpa en 600/DVD och leverantören vill ha hutlöst (nåja, men man är ju snål) med cash för att installera extra minne.

Jajamensan! Bara att lyfta upp tangentbordet och trycka i mer minne.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-10 14:50

Nja. Känner du någon datatekniker med rätt mejslar så går det lätt. Du behöver nämligen skruva upp locket till airport-kortet först. Dessa mejslar hittar du inte i snickarlådan...
Men det är absolut värt att leta priser på minnen.

[ 10-01-2002: Meddelandet ändrat av: pasp ]

Jag har torx-mejslar i snickarlådan

Jaha, det är vanlig torx. Tror att jag har det i skåpet hemma...
Är det några särskilda märken man ska akta sig för. Viking verkar ju billiga, är de ok?

Inte torx!
Stjärna...
Clas Ohlson har set för småpengar

Jaha? Torx eller stjärna?
Någon som kan lyfta och kolla? Det börjar närma sig nu...

Fast jag tror man kan lita på Micke.
Edit: 7 månader tog det för mig att köpa en iBook.

[ 02 Augusti 2002, 23:38: Meddelandet ändrat av: dsm ]

  • Medlem
  • 2002-08-03 13:10

Stjärna. Fast en otroligt liten stjärna, typ den storlek man använder till glasögon. När jag köpte min iBook plus 256MB extra minne trodde jag att jag skulle kunna installera det så fort jag kom hem. Men, som pasp säger, "dessa mejslar hittar du inte i snickarlådan"... fick leva med standard 128MB över natten... ouch!

Glöm inte en sak bara.....

Det viktigaste utav allt (förutom att du köpt rätt ram-modul till iBooken) : när du skruvat bort skruven över den lilla "takplattan" av metal och skall byta modul-var försiktig när du tar ut och placerar in den nya. Inga hårda intryck eller fel vinkel. Det är lätt att bryta av piggarna.

Tar du det bara lugnt är det lätt som en plätt!!!

Gambit

Tack qwilk och Gambit! Tisdag är den stora dagen.

Du kan ju titta här:

http://www.info.apple.com/support/cip/index.html

Förlåt mig om någon har tipsat tidigare, vi vet ju hur illa det gick för Joacim Melin.

1
Bevaka tråden