Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera era lösenord då och då.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-16 22:41

Nu i kväll blev jag utsparkad av 99-servern; "password expired", jag hade haft samma lösen i över 120 dagar. När jag klickade på uppdatera-länken blev det PHP-fel av samma typ som när man klickar på meddelande-länken från forumets förstasida. Funkar icke. Det funkade när jag gick via länken www.99musik.com/forum - men jag var tvungen att maila Martin "Fleno" för att få tillgång till forumet igen ("password not authorized" och stoppsymbol på alla forum annars).

Så, till er andra, uppdatera era lösenord med jämna mellanrum så slipper ni detta besvär.

Till admins, se till att det inte finns några användare som inte är "authorized" och kolla över det där med PHP-problemen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-16 23:54

PF : Jo, jag har också märkt lite "skojigheter" när man t.ex. uppdatera en 99musik-sida. (att CSS-koden inte tolkas på rätt sätt) Ska vidarebefodra till Björnström.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-17 00:06

Tackar!

Blev bara orolig att vi kanske har gamla medlemmar som numera är utkastade...

Har kört med mitt lösenord sedan Framnäs brann, och det funkar fortfarande. Borde man inte få en varning om att lösenordet håller på att gå ut? Det får man i alla andra system jag stött på.

PF: Problemet med ditt lösenord berodde på att jag var inne och trixade med ditt konto. Jag läste i en tråd att du skrev att du är redaktör men att du inte hade alla rättigheter som en redaktör skall ha, t.ex komma åt redaktörsforum-delen. Därför gick jag in och klickade i rutan "Redaktör". Problemet är att tydligen måste Björnström gå in och skriva ett superadmin-lösenord för att verkställa den förändringen. Därför fick du ett "Awaiting password authorization".
Jag visste inte att det krävdes ett superadmin-lösenord för att "uppgradera" en användare till redaktör, därför rättade jag till det när jag fick ditt mail. Ber om ursäkt, helt och hållet mitt fel som borde haft bättre koll på hur saker och ting fungerar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-17 11:24

Aha, nejdå ingen fara, det var ju schysst att du "grottade runt". Blev bara skraj att fler kanske drabbats av denna lilla utestängning.

1
Bevaka tråden