Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm 505

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag beställt en Palm 505 och vill gärna ha igång en diskussion om nödvändiga programvaror.
Jag har också en Nokia 6210 med DOF abonnemang.
Jag använder Entourage som mailklient.
Jag har också beställt Filemaker för Palm.
Jag tar gärna emot tips....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-01 15:30

Yepp, jag skulle också behöva tips om bra programvara för Palm:en. Sitter med en Palm V:a och letar efter det optimala organisationsprogrammet för den som är kompatibel med Mac. Finns det t.ex. ett kalenderprogram med svenska helgdagar ?!
Bästa mailsynken ?! Och går det att använda IR-porten på en Nokia 7110 tillsammans med Palm:en ?!
Många frågor är det... :rolleyes:

Har nu fått min 505:a!

Svenska helgdagar finns på http://www.camouflage.org/palm.html

Längtar efter Macversionen av Acrobat för att skapa pdf;ar som går att läsa på Palm.

Min Palm fungerar utmärkt med min Nokia 6210...

Jag tycker att "AvantGo" är oumbärligt! Vidare kör jag "Chessgenius" och "Pocketchess" ganska mycket. Använder också mailklienten som ligger med i "Mobile Internet Kit". Rekommenderar varmt plastskydden - du vill INTE repa din nya fina handdator. Själv använder jag bara handdatorn som en filofax (också med en 6210), mest AvantGo och anteckningar... Tycker också att Docs to go är underbart! Tankar ner romaner ifrån projekt Runeberg, kopierar HTML texten, klistrar in i ett worddokument och synkar... Har tio romaner i min palm, endast en avverkad...

MVH Mattias

Skulle vara intressant att höra vad du tycker om färgskärmen på m505, jag har hört en del kritiska röster om att kontrasten var för låg och att m500 än så länge är ett bättre val (trots bristen på färg alltså).

Jag är van med en gammal Palm III så jag är jättenöjd med skärmen.
Jag tycker också att det syns väldigt bra i mörkret med belysningen.
Har börjat testa FileMaker lite grann och enkla register typ IP-adress, Serienummer, etc är suveräna att ha på sin Palm med FM.

[ 04-09-2001: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

1
Bevaka tråden