Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titanium och 9.1?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-08-22 10:36

Lyckas inte installera eng 9.1 på min titanium från en "standard" 9.1:a (engelsk).

Hur var det nu, skulle det vara en speciell skiva till Titanium eller går det att komma runt problemet på något annat sätt?

Det ska vara ett speciellt Powerbook-system.
Går inte att komma runt på något annat sätt.

Jag är inte 100% säker på att du har rätt. Det finns en nyare version av 9.1 som går att installera på nya G4, Dual-maskiner och andra nya Macar.
problemet är att få tag på dessa skivor...

Nu pratar jag alltså om System som köps boxade...

Okej det visste jag inte jag trodde dessa, ska vi kalla dem, super-sytem var ett minne blott.
Men det är guld om det finns för då funkar det, men som du sa... det gäller att få tag på skivan. :rolleyes:

Jo men det är kännt. Går inte att installera standard 9.1 US på en Ti PB. Men det är bara att ringa Apple och säga att man vill ha en sådan skiva så ska de fixa det. Man måste uppge serienummret på maskinen bara tror jag.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-08-22 20:14

Jo, jag har ringt till Apple och de hänvisade till den lilla lapp man kan skicka till Irland för uppdatering av systemet.
Det gjorde jag, men det tar visst 6-10 veckor... (Jo, de sa så per telefon)
Märkligt, det är ju bara en CD? Så det är väl bara att vänta.

Ibland kan man vara glad för att det finns andra vägar att få tag på det man vill ha och då inte behöva vänta 6-10 veckor...

1
Bevaka tråden