Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

surrande ibook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-10-17 13:27

Har nu haft min iBook 500 combo i två månader. Den har fungerat utan anmärkningar och det är helt klart en trevlig kamrat. Men från min från början ljudlösa maskin kommer nu ett irriterande fläktljud. Den surrar konstant till dess att vila aktiveras. Min fråga är: Är det värt de veckor av väntan för en översyn i Holland för en sådan sak? Och framförallt - gör Apple något åt surrandet överhuvudtaget?
I TiBookdebatten i detta forum diskuteras hårddiskbyten. Hur funkar hårddiskbytet på iBook 500?

Min iBook har varit nere i Holland 2 ggr och är på väg för den tredje gången. Problemet var först att startskivan försvann och cd-läsaren läste inte skivorna. Detta fixades i Holland. Andra gången åkte den ner för samma sak, men den här gången konstaterade de att det var fel på hårrdisken då den hårddisken som kommer i iBooken är av märket Toshiba och när den kom hem så var det en IBM. Och jag måste säga att den för dubbelt så mycket ljud som Toshiba disken gjorde. Och sen så måste jag bara tala om för dig att det tar inte veckor för Apple att kolla upp felet och eventuellt fixa det. För mig har det tagit max 3 dagar. Om du vill byta hårddisken själv så kan jag fixa fram en adress där det står hur man gör. Men det är ingen som jag rekommenderar eftesom det är ganska svårt.

1
Bevaka tråden