Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook -> usb -> t28

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vet att vi varit inne på ämnet mobilt och ibook förut, men... var tusan hitter jag en usb-kabel som lirar med t28:an så att jag kan testa något mjukvarumodem? eller, nån som har en komplett lösning på lager o vill dela med sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-12 12:21

SoftGSM! Mycket bra och fungerar med din mobil. www.softgsm.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-12 12:25

SoftGSM! Mycket bra och fungerar med din mobil. www.softgsm.com

jag har förståt att det är softgsm som är grejen, men jag måste ju koppla den till telefonen. det är sladden jag inte vet var jag ska hitta...

  • Oregistrerad
  • 2001-07-12 14:15

Kolla hos kjell och kompani. Inte säker på de har man finns en chans att de har den.

Du har väl tänkt köpa SoftGSM?
I såfall har du inga problem. Programmet säljs med kabel.
Kolla hos tex. Geab.

Se där. Det är sådana där svar jag vill se. Synd att Geab har så kass webb...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-12 19:32
Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Hamberg:
Se där. Det är sådana där svar jag vill se. Synd att Geab har så kass webb...

Ajaj...det var ju inte meningen att ge din ett otillräckligt svar. Ska verkligen komma ihåg detta till nästa gång du vill ha hjälp...

Nu när vi diskuterar SoftGSM (som jag tidigare fick rekommenderat till min Nokia 6210) så undrar jag om nån kan räta ut ett frågetecken jag har...

Såhär har jag förstått det: Min telefon har inbyggt modem i sig, (till skillnad från t.ex. 6110). Och samtidigt så är SoftGSM ett mjukvaru-GSM-modem.

Om jag då köper SoftGSM för att bara få kabeln, betalar jag inte i onödan för mjukvarumodemet? För visst borde det räcka med USB-kablen och drivrutin för Nokiatelefonen? Eller är det jag som fått nåt om bakfoten...?

Kanske, kanske inte.
Det kan faktiskt hända att modemet bara fungerar via irda. Nokia själva verkar inte ha någon kabel för telefon i sitt tillbehörssortiment. Varför?
Du kan kolla med Nokia eller med killarna i Finland som gör modemskripten : http://www.idexpress.fi/sw/

Nokia gör kablar, men bara för PC (seriell) så vitt jag vet. Tycker det inte borde vara så mycket jobb för dom att göra en USB-kabel också...

Kanske det, men jag kan då inte hitta någon på Nokias webb...
Dumt av Nokia att i så fall inte visa den.

Menar du att du inte hittar nån kabel alls, eller att du inte hittar nån USB-kabel (som inte finns alltså)?

Ingen kabel alls...

Av nån fånig anledning så har de försämrat sina sidor, för jag är säker på att det fanns tidigare. Hursomhelst så hittar man kablen under 6250 istället (även under 6310 finns den), den heter DLR-3P.

http://www.nokia.se/mobiltelefoner/6250/datakommunikation.html

1
Bevaka tråden