Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle vilja registrera in det "rätta" namnet som användare!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Innan jag skriver mitt första inlägg här på forumet (hmmmm!?) skulle jag egentligen vilja registrera in sybariten som användare. Jag hade problem med att få till verifikationen av registreringen, eller snarare, det kom inget mail. Så jag provade med lite andra adresser och sybariten2, 3, 4 ... Det hände inte så mycket på några dagar... men tvåan verkar nu ha gått igenom, undrar om felet kan ha legat på er sida möjligtvis.
Frågan är nu, går det att radera den inkompletta användaren "sybariten" så jag kan prova att registrera den igen? Eller möjligtvis byta namn på den här jag skriver från nu.
Jag finns på sybariten@gentoo.se

peace

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 08:43

sybariten2 är ju koolt ju!

Jag tar gärna det!

Hahaha!

Visst kan du få detr.... det är dock inte så jättepraktiskt för mig då jag "heter" sybariten (utan tvåa) på en del andra ställen...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 14:31

Pax för Sybariten3!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 14:39

Vad fasen är en Sybarit förresten? Dagens variant av en samarit?

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-08-14 03:58
Ursprungligen av PF:

Vad fasen är en Sybarit förresten?

En livsnjutare!
http://www.gastronomen.se/2005/03/njutningslra.html
-----saxat-----
Va, vet du inte vad en sybarit är? Nä, det visste inte jag heller! Går man in på Ostkompaniets hemsida får man dock lära sig att sybariterna var ett njutningsfolk som levde på 500-talet före Kristus i södra Italien och dom älskade det goda i livet, framförallt mat och dryck.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 14:53

appropå inget... sybarit, låter som ett påhittat ord, som brynflux eller ledsträgg (vi har en intern tävling på jobbet om såna här ord)

Ursprungligen av Frej:

appropå inget... sybarit, låter som ett påhittat ord, som brynflux eller ledsträgg (vi har en intern tävling på jobbet om såna här ord)

Ptja... alla ord är väl påhittade nån gång? jag kan bara säga att det har inget med samarit att göra, samt att det är äldre än, hum, Troja.... :rolleyes:

Men, för att komma tillbaka på spåret, finns det nån jagh kan kontakta för att se till att jag får "rätt" användare? Nån gubbe som sitter på själva databasen kanske?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 15:44

Data-basen själv är ju Martin Björnström...

bastung

Jag ska snacka med Björnström så får han hjälpa till lite här.

Enligt http://www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn?stage=1&word=sybarite

The noun "sybarite" has 1 sense in WordNet.

1. voluptuary, sybarite -- (a person addicted to luxury and pleasures of the senses)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 18:59

Syrabiten - kan väl annars vara någon som blivit "biten av syra" - dvs imponerad av Acid, eller en annan betydelse; en som blivit beroende av LSD...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-06 16:51
Ursprungligen av Lemon:

Syrabiten - kan väl annars vara någon som blivit "biten av syra" - dvs imponerad av Acid, eller en annan betydelse; en som blivit beroende av LSD...

du var visst inte ensamm om det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 19:02

Seså, Lemon, inte bli tungsint nu!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 23:51

Limon lite - utan socker!

...DET blir surt det!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 23:58

Tar man det på tungan också?

OK, jag har kommit på en lösning. Jag har mailat dig på den mail du uppgav när du registrerade "Sybariten". Svara på det mailet så ska vi nog ordna det väldigt snabbt och enkelt.

/Martin (som administrerar lite grann)

  • Medlem
  • 2004-05-07 11:20

Givet att den mailadressen är ok. Den såg lite lurig ut tycker jag.

Ursprungligen av jgb:

Givet att den mailadressen är ok. Den såg lite lurig ut tycker jag.

Mjao, jag hade allt hoppats på att kunna byta ut den adressen, weedmail har visat sig allt mer ostabilt (de flesta mail tar ett par dagar på sig att komma dit, om de ens gör det). Gentoo-mailen jag angav ovan är mer stabil..... fast jag håller väl utkik på weedmail så länge.

Hmmm har mailet studsat Martin? Har inte kommit nåt till weedmail än och den tjänsten är som sagt ganska substandard

Den mailadress jag skickade till är den adress som du har uppgett vid registreringen, och det är en @email.com adress. Kolla den adressen så ska du nog se att du ha mail ifrån mig.

Jupp stämmer, jag trodde jag hade reggat med en weedmail adress men såg ditt mail på email.com nu....

Då ska det vara fixat då......

"I'm back, baby!"
/Bender, Futurama

och jag som läst syRAbiten hela tiden.. rejvskadad.

1
Bevaka tråden