Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många iBooks har vi erfarenhet av

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns flera diskussioner om iBooks men det skulle vara roligt att veta nur många iBooks medlemmarna förfogar över så att vi kanske får en överblick över problemen. Martin kan säkert göra pie charts

Jag har förtillfället en iBook DVD som mina barn misshandlar.

Jag har en iBook (dual usb eller vad Apple kallar den) med cd-rom och den har fungerat bara fint sedan jag fick den, även om jag upplevt problemet med skrikande högtalare vid några enstaka tillfällen.

En sak som är lite tråkig är att jag inte kan installera den engelska verison av OS X som jag köpte på premiärdagen (eller rättare sagt jag kan inte installera den engelska versionen av 9.1 som jag behöver ha för att få OS X att fungera med classic). Så nu väntar jag på den svenska versionen, men den ska visst ta 6 veckor att få...

Jag har en Ibook DVD som går klockrent sedan inköp, inbyggt airportkort med (ovanligt??) lång räckvidd. EN död pixel vid leverans. Svensk OS9.1

MVH Mattias

Jag har en iBook DVD (Dual USB) Som även den fungerar klockrent (utan någon död pixen fast även jag har upplevt skriket i högtalaren en gång).

Adrian -> Ring Apple Support på 08-587 711 30 och säg att du vill installera MacOS X US på din iBook så skickar de dig amerikanska versionen på 9.1 (dock tar det ca 10 arbetsdagar). Detta kostar gratis.

Ju mer jag använder min iBook, desto mer gillar jag den, har DVD modellen och inbyggd Airport som jag till en början var besviken på, men det löste sej, felet var inte kortets fel utan programversionen i basstationen (G4:a).
Vet att jag hade nåt skrikande ljud i högtalarna första dagen, mem minns inte vad det vad som orsakade det, kopplade visst loss batteriet, och hade nätspänningen på, nåt galet var det, men har inte hänt senare.

Har en iBook med combodriven funkar utmärkt. Jag rekommenderar alla som lider av skrikande högtalare att installera apple audio extension ver 1.3.6. går att extrahera ur den amerikanska ibook sound updaten med hjälp av tome viewer. Har inte råkat ut för eländet på en vecka nu.

  • Oregistrerad
  • 2001-07-05 21:55

Kan du .sit´a den och maila till mig, inte för att min skriker men man vill ju vara på säkra sidan.. Vore ytterst vänligt! < [email protected] > thanks man!!!

Tomas Björklund:
Adrian -> Ring Apple Support på 08-587 711 30 och säg att du vill installera MacOS X US på din iBook så skickar de dig amerikanska versionen på 9.1 (dock tar det ca 10 arbetsdagar). Detta kostar gratis.

Aha, tackar så mycket, det ska jag göra!

  • Oregistrerad
  • 2001-07-26 10:26

Jag har en Ibook comboversionen med AirPort installerat och kör 9.1 Sv. Maskinen har fungerat perfekt sedan jag fick den. Ändå har jag flängt omkring med den både innne och ute.
Alla som har sett den har genast fått en speciell jag-vill-ha-en-likadan-jag-oxo-blick i ögonen.(trots att många har varit inbitna PECE-folk).
Att sitta i gräset eller på bryggan på Åland och surfa via AirPort och ÅlComs Adsl (5-6000 kbps downstream och 600 kbps upstream) har varit en ren fröjd.
Denna lilla maskin är nog den trevligaste och mest mångsidiga jag har arbetat med.(Och jag har bekantat mig med ganska många modeller sedan första bekantskapen med mac ungefär 1986)

Jag har också testat att koppla den till min TV. Som extra skärm funkar TV:n relativt dåligt. Däremot funkar det utmärkt att spela upp DVD-filmer från Ibooken på TV:n. Mycket bra kvalitet. Dock krävs en extrakabel som måste beställas separat.

Jonny

[ 27 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Jonny Andersen ]

1
Bevaka tråden