Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Skärmen dog på min nya PB G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha lekt ca en halvtimme med min nya PB G4 550 totaldog skärmen. Bakgrundbelysningen fungerar som den ska men bilden kommer inte fram.

Vi uppstarten av Mac OS X kommer startup bilden fran fast den är inte centrerad. när den sedan loggat in på en användare blinkar skrivdordet förbi för att sedan bli svart igen. Kopplar man in en ektern skärm fungerar den som den ska och man kommer även åt upplösningarna för den interna skärmen. Det hjälper dock inte att byta upplösning.

Startar man upp i MacOS 9 så händer samma sak förutom att man här inte ser någonting, inte ens den glada macen vid uppstart. Inte heller startup på CD-skiva fungerar.

Vad skall jag nu göra??

Låter som om du får läman in den...

Trist, det är bara att lämna tillbaks den. Kräv att få en ny, omgående. Apple brukar envisas med att vilja reparera maskiner som levereras kaputta, men det är inte acceptabelt.

Samma sak hände mig när PB G4 400 var splitter ny. Apple skickade bud både för att hämta den gamla och leverera en ny. Fast jag var en av de första kunderna på den maskinen så de kanske ville smöra lite...

1
Bevaka tråden