Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp DVD på tv:n via pb Ti?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att spela upp DVD skivor på tv via min pb Ti för att testa.

Har dock inte lyckats, får felmedd:

"Apple DVD spelare stöder inte bildskärmskortet eller inställningarna som används för huvudbildskärmen"

Kan visa allt annat från min dator men inte DVD.
har testat på flera olika TVapparater.

Några idéer???

Om jag inte misstar mig så beror detta på speglingsfunktionen. Jag hjälpte en person som hade samma problem på en Pismo för en ganska lång tid sedan. Kommer inte ihåg om spegling skulle vara på eller av....på tror jag. Dessutom skall man välja att bilden skall optimeras för video i den lilla control strip modulen för TV-visning.

Det är i alla fall i någon av dessa två inställningar som du finner lösningen, så mycket minns jag i alla fall

  • Oregistrerad
  • 2001-06-28 01:12

Funkade bra på min Ti. Men jag fick pula med inställningarna ett tag. Om jag kommer ihåg rätt så måste jag starta om den med Tv´n uppkopplad via den medföljande adaptern, för att vi "Videomirroring" control stripen att visas. Sen så funkade inte DVD spelaren med speglingen inställd så att man ser samma bild på båda skärmarna, utan jag fick ha TV´n som "exended desktop" och dra över DVD fönstret till TV skärmen.

Det står i handboken för PBG4 hur du ska göra för att koppla in TVn. Jag tror det är så här jag gör när jag ska kolla på film.

1. Sätt PBn i vila, alt avstängd. TVn ska också vara avstängd.

2. Koppla i sladdarna i TVn och PBn

3. Sätt på PBn och TVn.

4. I din "strip" ska du ha fått upp ikonen för flera skärmar. Du ska inte använda spegling utan TVn skall vara skärm två.

5. Ställ in om du har NTSC (heter det väl?)eller PAL.

6. Starta DVD-spelaren.

7. Dra över fönstret till TVn.

8. Starta filmen. Maxiera visningsfönstret.

Har nu lyckats fixa det!!!

Som vanligt var det en liten skitsak som spökade.

Jag trodde att det bildskärmsupplösningen på tv:n som felmeddelandet rörde, men det var ju bildskärmsupplösningen på pb:en. Kan vara bra att veta för någon annan.

Dock blev kvalitén på bilden på tv:n betydligt sämre än på pb:n. synd.

Men nu vet jag i alla fall hur man gör.

Som vanligt, tack för denna förnämliga site.

Kvaliteten beror på TV och hur du har kopplat in din PB. Jag körde ett tag via komposit till min video och från den till TVn via antennkablarna. Inte roligt allls.

Nu har jag en 32" WS och ska köpa andra kablar och testa. Så snart min PB kommer tillbaka.

Jag körde genom s-video kabel men som sagt inget vidare kvalité.
Berätta hur det går för dig.

1
Bevaka tråden