Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPaqs släppta!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpptes de nya iPaq´sen från Compaq. Två nya serier av handdatorer, H3700 och H3800 series.

Tre modeller:
- H3760 som i grunden är samma modell av iPaq som den gamla H3670, fast med Pocket PC 2002 grundinstallerat. 64mb ram, 32mb rom. Compaqs riktpris är $499.

- H3850, med delvist nytt utseende och en förbättrad skärm som klarar 65´000 färger istället för de blott 4096 färgerna som förra generationens iPaq hanterade. Inbyggd Secure Digital (SD) slot, precis som hos Palms nya 505. Priset uppges vara $599.

- H3870 är värstingmodellen, med allt som H3850 har, och dessutom Bluetooth inbyggt. Jag har läst någonstans att den skall ha stöd för Wireless Lan 802.11 (också kallat WiFi) från början, men jag hittar det inte på Compaqs site. En SD slot finns inbyggd i denna också, precis som med H3850. H3870 Går lös för $649.

Mer att läsa om de nya iPaqmodellerna och Pocket PC 2002 finns på dessa sidor:
http://www.pdabuzz.com/Features/PPC2002_Launch/compaq.html
http://www.compaq.com/products/handhelds/pocketpc/index.html

Kan förövrigt säga att jag gillar Pocket PC 2002 ganska mycket! Installerade det på min iPaq H3630 idag och det fungerar bra. Lite småsaker man stör sig på bara, som att lägsta volymen på hörlursutgången är alltför hög, vilket i princip omöjliggör den som mp3 spelare om man inte vill förstöra hörseln. Hoppas det kommer patchar som fixar de små felen..

Håll med om att iPaq H3800 med GSM jackan ser rätt grym ut!

/ [V]

De ser bra ut! En sådan tillsammans med kommande PocketMac fixar biffen...

Palm måste rycka upp sig!

Om iPaqen varit mindre så jag kunde haft med mig den överallt precis som mobilen, då hade den varit perfekt. I övrigt är den ju nästan perfekt. Har använt min dagligen sen November ´00.

Palm lär få det svårt att möta konkurrensen. Bluetooth, WiFi, SD kort, kompabilitet med alla Microsoft produkter... svårslaget. Men vad vet jag.

/ [V]

Jo, den är cool, men HUVA - vilket pris den betingar! Man blir mörkrädd. Det är nästan så att man får en iBook ...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-10-04 23:00

Synd att batterierna verkar vara fastlödda även på nya modellen av iPaq, jag hoppades att de skulle ändra det

Inbyggt Bluethoot är ju underbart Schysst att kunna kolla mejl och surfa utan att ta upp telefonen. Nu är det bara att vänta in en schysst Ericsson telefon. (T68)

/stefan

iBjorn, du kan skruva upp iPaqen om du vill komma åt batteriet. Varför vill du det förresten?

/ [V]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-10-05 07:19

Jag vill kunna ha med extra batteri för att förlänga driftstiden. Det känns också trist att köpa en pryl för en massa tusenlappar som det bara är att slänga efter c:a 1 år för att batteriet har tappat kapacitet...

Annars gillar jag iPaqen riktigt mycket, tänkt om Apple hade släppt ett PocketOSX till den

Gillar oxo min iPaq en del, fast tycker inte ni som jag att det är en leksak? Enormt kass batteritid jämfört med palm, lyssnar man på mp3 eller jobbar på den i sträck så kan den vara slut på 3-4h. En annan kass pryl är backupbattriet, den har inget. Tar du slut på ström så måste du ladda den inom 3 dygn, annars tappar den all data.

Nog om det, den är ju faktiskt oxo en väldigt rolig leksak Hoppas chefen köper in 2002 till den bara.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Venger:
Håll med om att iPaq H3800 med GSM jackan ser rätt grym ut!

Frågan är om man har någon användning för en sådan pryl.
Ska man skippa mobilen, den bärbara datorn eller båda två?

1
Bevaka tråden