Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Airport på iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Airport mottagningen på nya iBooken är betydligt bättre än på Ti. Jag har inte hunnit jämföra med gamla iBooken ännu.
iBooken jag har fått låna har svensk Airport 1.3

Nu har jag varit ute och testat litegrann...
iBooken har det den bästa Airport-mottagningen jag sett hittills. Jag kommer ca. 30m längre utomhus än med Pismon.

Man blir ju fan irriterad över att PB G4 suger med Airport... =(

Man kan skruva fast Airportbasen på ryggsäcken och ha en lång TP-kabel. Då kommer man minst 100m...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Man kan skruva fast Airportbasen på ryggsäcken och ha en lång TP-kabel. Då kommer man minst 100m...

Eller kanske en riktad antenn o fet mottagare på ryggen...

Parabol kanske...

Då har jag fått ett måndagsexemplar, för min lägger av efter 10 meter, signalen vimsar hit och dit, från halv till 0 på en halvannan meter. Invid basstationen (G4:a) visar den 3/4 signalstyrka.
Mycket besviken efter ha använt den knappt 12 dgr. Verkar dessutom bli sämre dag för dag.

Återförsäljaren får besök nästa vecka!

Jag hade iBooken med ute på gården igår och den går minst 20 meter längre än min gamla Pismo.
Om din iBook lägger av efter 10 m så är det definitivt något fel på den.
Du kan ju börja med att kolla att antennen sitter fast i kortet och att kortet sltter ordentligt där det skall.
Naturligtvis kan det vara något fel på kortet men det är ganska ovanligt. Av 100 AP kort har jag bara haft problem med ett.

Felet är nog hittat, och jag får erkänna att jag skäms lite, borde kollat vilken version av Airport jag hade i min G4:a.
Jag hade version 1.2 i G4:an och 1.3 i iBooken, när jag insett det så kom skammens rodnad. Den tidigare version följde ju med när jag installerade Mac OS 9.1. Trodde inte att det kunde göra så mycket. Men efter uppdatering till 1.3 så fungerar det avsevärt bättre, ja, fantastiskt mycket bättre, minst 50 meter ut på min tomt satte jag mej i gräset och kopplade upp mej på internet.
Tänk att en sån banal grej kunde betyda så mycket.Nu ser jag fram mot version 1.4 och 100 meters räckvidd

Apple rekommenderar att man har samma Airport programvara datorparken igenom. Dessutom är det bra o kolla vilken firmware som sitter i basstationen.

Jag hade samma problem som du Pochahontas tills jag uppdaterade basstationen också. Då blev det fart.

Tyvärr står det fortfarande 0-1 (Ti - Airport).. Bra mindre mottagning..

1
Bevaka tråden