Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Pismo från Speedmania.se

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag funderar på att köpa en Pismo. Tyvärr så finns det inte många begagnade sådana ute på marknaden, och finns det en så försvinner den direkt.

Därför blev jag mycket glad när jag såg att Speedmania.se hade utförsäljning på beg pismo 400. 12000:- det är ju ett bra pris. Det visade sig tyvärr vara utan moms som då höjde priset avsevärt till 15000:-. Fördelen är ju att man får 3mån garanti. Någon som vet om speedmania är ett företag man kan lita på osv?

Jag undrar om det är värt 3000 extra, eller om jag ska vänta på en PB400 på macpressen.se för 12000 inkl moms, men utan garanti.

Synpunkter?

/jonathan swiftfoot

Jag köpte en Pismo 400Mhz 192Mb, funkar som en klocka. Lite repig på ovansidan (som alla blir) men annars i mycket bra skick! Martin är mycket bra att ha att göra med. Inga problem... rigkigt duktig och seriös. Underbart med bärbar dator. Önskar bara den hade Geforce 2 go! kort, men ATI kortet räcker rätt långt (äger inte ens något spel ännu!, anv. den mest till jobb)
Fråga gärna om det är något du undrar,
Mvh,
Mathias

Citat:

Skapades ursprungligen av: mathias:
Jag köpte en Pismo 400Mhz 192Mb, funkar som en klocka. Lite repig på ovansidan (som alla blir) men annars i mycket bra skick! Martin är mycket bra att ha att göra med. Inga problem... rigkigt duktig och seriös. Underbart med bärbar dator. Önskar bara den hade Geforce 2 go! kort, men ATI kortet räcker rätt långt (äger inte ens något spel ännu!, anv. den mest till jobb)
Fråga gärna om det är något du undrar,
Mvh,
Mathias

Bra. bara det inte är några döda pixlar och att datorn i övrigt ser respektabel ut så är det lugnt. ska försöka fixa en deal med martin så jag kan få den lite billigare (minsta hårddisken och bara 128RAM).

Hur funkar 10.1 på den? Räcker den för att redigera DV snabbt? Jag ska mest använda den till DV och att göra musik på (live-gig tillsammans med PH Reason och en midiklaviatur!!!). Förresten, har du ett USB-MIDI interface som jag kan få köpa?

/jonathan swiftfoot

Har tyvärr iget USB-midi! Är fotograf, så använder den (+ extern skärm) till att redigera bilder. Har aldrig redigerat DV, men eftersom den marknadsfördes som DV editerings-maskin, så kan jag inte tänka mig att den skulle vara långsam.
Har själv inte kört 10.1, men andra säger det funkar utmärkt. Ta INTE och pruta bort minne om du ska köra 10.1 och redigera filmer. RAM=ovärderligt!
Pruta lite på priset som den är istället. (tror han vill sälja den som den står)
Lycka till.
Mathias

Citat:

Skapades ursprungligen av: mathias:
Har tyvärr iget USB-midi! Är fotograf, så använder den (+ extern skärm) till att redigera bilder. Har aldrig redigerat DV, men eftersom den marknadsfördes som DV editerings-maskin, så kan jag inte tänka mig att den skulle vara långsam.
Har själv inte kört 10.1, men andra säger det funkar utmärkt. Ta INTE och pruta bort minne om du ska köra 10.1 och redigera filmer. RAM=ovärderligt!
Pruta lite på priset som den är istället. (tror han vill sälja den som den står)
Lycka till.
Mathias

mmm...jag kör nog med allt som är i från början . det enda som oroar mig är toshiba-disken som brukar vara känd för att låta mycket. IBM:s TravelStar låter knappt nåt alls. Har du märkt detta med din pismo?

12000 är nog ett ganska bra pris ändå. Med 3mån garanti och allt.

Bara datorn är i toppskick (inga döda pixlar osv).

/jonathan swiftfoot

Någon som vet om speedmania är ett företag man kan lita på osv?

Till och börja med så kan jag berätta att det är Speedmania som driver 99mac.com och att båda siterna ligger på samma server.

Vi är väldigt medvetna om att våra kunder snabbt kan klaga på oss via 99mac om vi inte sköter oss - därav vår goda service.

/Martin

Måste ge Matins företag speedmania credit. Inget bullshit där, utan kundvården är utomordentlig.
Bra jobbat Martin!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Atrus:
Måste ge Matins företag speedmania credit. Inget bullshit där, utan kundvården är utomordentlig.
Bra jobbat Martin!

Utmärkt! Ville bara vara säker. Det handlar ju om ganska mycket pengar...

Martin - jag ska försöka ringa dig idag och prata lite om datorn.

/jonathan swiftfoot

1
Bevaka tråden