Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Pismo till TV??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får det inte att funka... Min TV har ingen svhs ingång så jag köpte en scart adapter till svhs kabeln..men det funkar inte...HJÄLP NÅN!!!!

Förutsatt att du har rätt scart adapter. Jag har för mig att det finns scartar som har fler och färre "piggar".
Stäng datorn och TV;n
Koppla in alla sladdar
Sätt på TV:n i rätt läge
Starta datorn (zappa PRAM)
Öppna bildskärmskontrollen
Ställ in TV-skärmen max. 800x600
Prova olika inställningar om ovan inte fungerar.
Du borde också fått en till inställning på din inställningsrad, skärmdubblering.
Prova båda inställningarna.

Det funkar!!! men...allt är svartvit på TV????
WHY????

Det kan bero på att din TV inte har stöd för SVHS. Men det kom ju med en lite sladd till datorn för konterering till vanlig signal (med phono-kontakt).
Om du då har en sådan SCART-konverterare borde det fungera.
Det kan även vara viktigt när du väljer upplösning på den externa displayen (TV:n) att du väljer PAL och inte NTSC.
720*576 punkter är full PAL.

Jag köpte min Pismo begagnad..då kom det inget kabel med...vet nån var man kan jag tag på en kabel...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mauricio:
Jag köpte min Pismo begagnad..då kom det inget kabel med...vet nån var man kan jag tag på en kabel...

Gå till din lokala radiohandlare och be om en SCART-adapter med S-video in. Meddela gärna mig om du lyckas, då jag själv ska köpa en Pismo.

Hur upplever du datorn i övrigt?

/jonathan swiftfoot

Min Pismo rocks....Den är fett snabbt..256 ram skadar inte heller...ska bli 512 snart.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mauricio:
Min Pismo rocks....Den är fett snabbt..256 ram skadar inte heller...ska bli 512 snart.

Jag ska redigera DV-film och göra musik på pismon. Hur mycket skillnad märker du mellan en lika snabb G4 och din pismo?

Hur funkar OSX10.1?

/jonathan swiftfoot

1
Bevaka tråden