Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tar du med dig din bärbara Mac i sommar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är nog inte bara jag som tar med mig min bärbara Mac kors och tvärs över världen...

Vart ska du ta med dig din bärbara Mac i sommar?

  • Oregistrerad
  • 2001-06-17 01:28

Jag planerar att ta med den överallt, är trött på att deppa över att studion står och dammar i sta´n & inspirationen är där man är för stunden, ofta i nå´n stuga på landsbygden. Se´n tänkte jag pensionera min PB 145 B...

Min dator följer alltid med mig!
Ska ner till Göteborg denna kommande vecka för operation (i halsen) sen åker vi till Kanada och då följer såklart datorn med! Måste bara skaffa en adapter till vägguttaget så jag kan ladda upp batterierna då och då.

Min dator är i Holland just nu. Under semestern får dem följa med från kontoret till lägenheten. Längre kommer den inte. Att ha datorn med sig i tältet verkar lite onödigt.
Mobiltelefonen däremot, den följer med.

Precis överallt, även i tältet!
Kanske ej när jag åker inlines, men nästan

Jag åker hem till Sverige på onsdag för att fira midsommar. Självklart kommer min PowerBook med. Tänkte ladda över lite film från faderns DV-kamera och sätta mig in i iMovie litegrann. Då kan jag senare lättare övertyga min far om att han behöver en iMac DV/SE.

Pappa älskar tekniska leksaker...

5 down. 95 to go - Steve Jobs

[ 18 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Som jag sagt tidigare så har jag lovat ta med min Ti ut på fiskafänge.
Det behövs kraftfulla databaser för att katalogisera fångsten.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-18 15:38

Åker till Grancanaria om ett par dar. Tänkte försöka "smuggla" med Pbti :en väl gömd för frun. Familjen är lite trött på det eviga knackandet, dels på jobbet men framförallt i hemme, för att inte tala om på semestern.

Min dator ska få förmånen att ha lägenheten för sig själv under semestern.

Visst kommer jag att sakna den, men det är ingenting mot vad jag kommer att sakna mitt gamla liv den dagen man får en stressrelaterad hjärninfarkt och hamnar dreglande i en rullstol ...

Nä tack. Jobb- och datorfria semestrar. Det går faktiskt ...

[ 18 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-18 16:09

Du har helt rätt.
Qualitytime med familj.
Semester=datorfri zon

mailen då!?....

Gladaste sommar till alla!

/ Anders
Som tar iBooken till Legoland - det lär ju vara långa köer där......

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-19 08:31

Mobilen!

Sant, mailen funkar bra från mobilen, men ICQn då?!?

Skåne (Rya, 1 mil söder om Helsingborg)
Malmön (Bohuslän)
Åbord (en ö i Ångermanälven utanför Härnösand.)

Den får självklart följa med ut på sjön.
Med tanke på vädret hittills i sommar så kommer det bli gott om tid...

Pa planet over atlanten Naja, riktigt sa mycket blir det inte. Ska jobba mest hela sommaren.

  • Medlem
  • 2001-06-25 10:48

tar med ibooken till parken, värmer nästan lika bra som en Ti kalla sommar kvällar.

1
Bevaka tråden