Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk service?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-15 19:14

Finns det någon i detta land (Sverige) som servar "Mac"-tops ex. Pb ti. Ex hårddiskbyte, felsökning etc.

Från tot.stressad människa.
/Per

De auktoriserade Apple centren borde ju kunna det, kommer bara på MacForum i Göteborg i hastigheten då jag haft med dem att göra när jag var i Gbg.

Om du har garantireparation så måste alla nya "Mac-tops" skickas till Holland.
De får inte repareras av någon annan än Service Centret i Holland.
Naturligtvis kan du låta en service verkstad uppgradera minne eller HD men om din HD är trasig så måste den skickas till Holland. Verkstäderna får ingen utbytes disk från Apple.

PB Ti skickas till tyskland. Vill du ha en ny hårddisk kan jag byta den åt dej - har både bytt hd och klockat tibook flera ggr.

/F

Hur går det med garantin då man byter hårddisk i TiBooken ? Apple visar ju gladeligen hur man ska göra,
Byta hårddisk, så då borde ju garantin gälla om man följer deras instruktioner ...

Detta är mycket märkligt att få höra i denna diskussion att "Apple service center" skulle kunna byta hårddisk eller minne. Då jag kontaktade MacSupport angående ett hårddisk nyte på den nya iBooken. Svaret blev följande:

Vi kan inte montera in nya hårddiskar i ibooken.
Vi säljer IBM hårddiskar, jag vet inte om det är aktuellt att köpa någon
när du forfarande har garanti kvar. Installerar du en hårddisk ryker din
garanti på iBooken.

On fredag, november 9, 2001, at 09:04

Sammanfattning: Alltså kan inte Macsupport byta hårddiskar i den nya iBooken TROTS att de står med under Apples lista på "service centers". Om de skulle göra det skulle min garanti gå åt skogen!

Vet ni något "service center" som kan byta hårddisken på den nya iBooken MED garantin i behåll?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-11-18 21:14
Citat:

Skapades ursprungligen av: bigmac:
...har både bytt hd och klockat tibook flera ggr.

/F

Klockat? Hur, hur mycket, med vilket resultat, ... - Berätta mer!

1
Bevaka tråden