Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är den mest revolutionerande Powerbook modellen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken Powerbook modell revolutionerade marknaden mest?

Då talar vi egentligen inte om direkta prestanda - utan prestandaökningen - eller om design, funktionalitet osv.

En Powerbook G4/500 är på ett sätt revolutionerande med sin design och titanium skal - men det finns gott om "liknande" modeller på marknaden.

En gång i tiden så revolutionerade Apple marknaden med sina modeller - det fanns helt enkelt inte någonting liknande att köpa oavsett pengar.

Så: vilken modell & motivera svaret!

Powerbook 540c

Den var först på marknaden med TFT färgskärm och först med trackpad! Båda två är numera standard på ALLA datorer på marknaden.

Dessutom inbyggt SCSI. Läs mer här:
http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook/stats/mac_powerbook540c.html

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 12:47

Jag tycker att nya iBook är en liten revolution faktiskt. Den kan lika mycket som en stationär dator, och kostar inte så farligt mycket mer. Annars har väl alltid bärbart fascinerat, men priserna har varit ohyggliga; det var inte länge sedan folk köpte IBM-portabla för runt 60 papp.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 14:07
Citat:

Jag tycker att nya iBook är en liten revolution faktiskt. Den kan lika mycket som en stationär dator, och kostar inte så farligt mycket mer.

Då tycker jag nog att första iBook var mer revolutionerande, av ungefär samma skäl som iMacen var det. Det var kort sagt ett helt nytt sätt att tänka på bärbara datorer på. Man skapade en dator HELT för hemanvändarna. Inte en anpassning av en gammal proffsburk, utan något helt nytt.

Annars så håller jag med Martin om att 540c var grymt revolutionerande. Duo-modellerna var för den sakens skull också revolutionerande när de först kom.

  • Medlem
  • 2001-06-20 08:58

2400c är bäst hittills. Minst hittills (undrar om den inte är mindre än en iBook). Dock såldes den enbart i USA (där jag köpte den) och Japan där den var storsäljare. Det är fortfarande "möten" för innehavare av 2400 där de fotograferar så många 2400 som möjligt på en och samma plats i samma bild.

1
Bevaka tråden