Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Favoritmodell?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-06-13 00:15

Min gamla 1400 var en riktig arbetshäst, aldrig några problem med den. CDn strulade aldrig och den hade ett underbart fast och spänstigt tangentbord. Synd att den hade såna begränsningar, annars hade jag kanske suttit här med en upphottad 1400. Min Pismo gillar jag, men tangentbordet låter skallrigt faktiskt, det känns inte speciellt stabilt även om det är "lättskrivet". DVD-enheterna verkar komma från helvetet, jag har till slut fått en som funkar med alla mina filmer och CDs efter 3 byten... Jag undrar om det var bättre förr, känner mig lite reaktionär nästan.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 12:51

Think again. 1400 måste vara tidernas tråkigaste bärbara dator. Lovar mycket på ytan men håller ingenting på djupet. Det är svårt att bygga bra bärbara datorer dock, det blir lätt problem som du har märkt. Man vill ju samtidigt kunna släppa en ball dator som folk lyfter på ögonbrynen åt, som man vill kunna sälja den till ett någorlunda rimligt pris. Och barnsjukdomar lider många bärbara datorer av. Vi får väl hoppas att iBook & Titanium blir mer fysiskt stabila än tidigare maskiners sätt att tyckas labila. Se där, ett rim till och med...

Min Ti är min klara favorit, men det beror väl på att den är så snygg oxo...ja har förespråkat metall lock på div saker länge o sen kommer den äntligen packad som en Apple oxo.. tack apple..

1
Bevaka tråden