Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra mus till bärbar?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det ngn som har ett bra tips på en mus till en iBook? gärna flerknappars och måste fungera i os X.
Helst ska den naturligtvis oxå gå i samma stil som den nya ibooken...

Cordless MouseMan Optical från Logitech. Kanske inte passar så jättebra utseendemässigt med iBooken, men det är troligtvis den bästa mus som någonsing tillverkats.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-12 15:09

odlund: är det den dära med så grymmt ny design?

Den är blå och grå och lite halv transparent. gå in på logitechs website så finns det bilder.

Ni vet väl om att det går att länka till URL:er, bilder, epostadresser osv med UBB koden nedan? Om inte: testa lite i vårt 1% forum så att ni vet hur man gör.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 12:56

Ingen som tycker om Apples optiska mus? Jag tycker den är helt grym. Lite dyr dock, nästan dubbelt så dyr som de flesta jag sett.

Tack för tipsen!
Jag lutar lite åt logitechs vanliga optiska mus (den blå) men är lite rädd för optiska möss i allmänhet. Har kört lite med Apples pro mouse på skolan men jag upplever att den "slinter" hela tiden.(jag lyfter den väl inte tillräckligt högt kan man tänka) Har ni andra haft problem med "slint" med era optiska möss?

Bara av nyfikenhet, vad får dig att föredra en mus med sladd framför trådlös, enda nackdelen jag ser är att man ibland måste byta batterier. Och det är inte särskilt ofta man behöver det.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 18:39

odlund: borde det inte gå att ström försörja trådlösa av energin från kulan när den rullar, ev också energin från scrollern.

Tvivlar på att det ger tillräckligt med energi. Framförallt inte på en optisk mus

föredrar sladd i det här fallet eftersom jag ska ha den till min ibook (om jag nu får den ngn gång ) bara jobbigt att konka omkring på sändare och extrasladdar...
men det är klart, trådlöst rockar ju annars...

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 23:18

odlund: nu menade jag dock inte optisk men med är en annan sak.
Filip: Den mentorn jag hade innan, använde trådlös logitech till sin bärbara, och hon lyckades ta med den.

ekelund: oki... får väl ta en titt på´n då...hehe... Den var ju snygg i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-13 23:32

Logitech är grymma, jag kör med en kula och slapp på min logitech försnål för att unna mig en ny.

Den optiska Logitechen är helt klart suverän. När det gäller problem med optiska möss som "slinter" så beror detta oftast på mönstret på musmattan. En musmatta med stora kontraster på (svarta och vita fält t.ex) fungerar enligt mina erfarenheter mycket sämre än dem med dova mönster. Med rätt musmatta behöver man inte uppleva denna effekt någonsin.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
bara jobbigt att konka omkring på sändare och extrasladdar...

Jag ser det faktist som en fördel att ha ha trådlöst här också, jag har ännu inte lindat upp sladden, vilket man ju måste göra för att kunna använda en sladd mus.

Det bästa vore ju det kom en sändtagare (det var så vi kallade sändaren / motagaren på våra radars i lumpen) som var anpassad till bärbara som man kopplade direkt in på USB porten utan sladd alls

1
Bevaka tråden