Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pocket PC är ikapp Palm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste numret av M3 (ny tidning ifrån IDG som består av gamla Mobil och MaxiData) så finns det en artikel om Pocket PC.

Där står det bland annat att Compaq´s iPaq redan har kommit upp i 30,2% av handdator marknaden. Palm är fortfarande nummer 1, men har minskat sin andel ifrån 59,5% till 32,3%.

Palm har tappat en del av Palm OS marknaden till andra tillverkare som tillverkare Palm Pilot kloner. Handspring är en av dom och har nått 8,2% marknadsandel.

När det gäller operativsystem så är Palm OS störst med 42,3% marknadsandel - Pocket PC har 40,9%.

Hur skall detta sluta?
(skriver Martin som bytte till Pocket PC för länge sedan och som inte går tillbaka till Palm frivilligt )

(En parantes: jag tror han syftar på gamla Mobile, för Mobil finns fortfarande som tidning.)

Mobile world som den faktiskt hette

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
I senaste numret av M3 (ny tidning ifrån IDG som består av gamla Mobil och MaxiData) så finns det en artikel om Pocket PC.

Där står det bland annat att Compaq´s iPaq redan har kommit upp i 30,2% av handdator marknaden. Palm är fortfarande nummer 1, men har minskat sin andel ifrån 59,5% till 32,3%.

Palm har tappat en del av Palm OS marknaden till andra tillverkare som tillverkare Palm Pilot kloner. Handspring är en av dom och har nått 8,2% marknadsandel.

När det gäller operativsystem så är Palm OS störst med 42,3% marknadsandel - Pocket PC har 40,9%.

Hur skall detta sluta?
(skriver Martin som bytte till Pocket PC för länge sedan och som inte går tillbaka till Palm frivilligt )

Men du kör väl Mac? såvitt jag vet så finns det inge bra sync ännu mellan windowsCE-maskiner o MacOS, eller?
Men du kanske inte behöver synka?

Jag har en PC också som jag kan synka med. En stor ful hemmabygd sak, men billig och snabb.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-09-14 14:49

Måste man ha en dator att synka med för att kunna använda PocketPC, jag menar är inte pocketpc:n så pass mycket "riktig" dator att man skulle kunna klara sig med bara internetuppkoppling via WLAN?

Har Microsoft fått ordning på det där operativet så man törs prova det? Sist jag provade var det som att köra Win95 på en 386:a med 4Meg RAM och 2 tums skärm.

1
Bevaka tråden