Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creamware?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 04:43

Saknar en kategori för Creamware och SFP (Scope Fusion Platform).

nja.. grejen är att inte tillräckligt många har så mycket att diskutera vad gäller creamware. Sånt kan man då lika gärna ta i "Övrig mjukvara" tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 16:08

Creamware är ju inget mjukvarupaket utan integrerat hård- och mjukvara (precis som ProTools) och passar därför inte in i kategorin "Övrig mjukvara".
Har du varit inne på Planet Z så vet du att det disskuteras ganska friskt.
Problemet är att det inte finns något svenskt forum.

Stämmer bra det. Om man mer är ute efter info om dess hårdvara.. dvs frågor om in/ut-gångar eller hur man kopplar ihop flera kort så passar såna frågor jättebra in i kategorin hårdvara-datorer där vi snackar ljudkort.
Visst finns det även en hel del att snacka om då det gäller creamwares produkter, men tyvärr så är vi inte så jättemånga här på forumet som har så mycket att säga om det.

Vi kan ju självklart testa köra med en sån kategori ett tag så vi ser hur det går.. kanske kalla kategorin "DSP-kort" med underrubrik "och dess mjukvara" eller liknande så att vi även täcker in UAD1, Powercore osv. Då kan du väl isåfall försöka se till att få hit lite mer folk som kör med creamware-kort och har nåt att säga om dom
Jag kan bara säga att jag fortfarande saknar OSX-drivare för att orka köra med mina creamware-kort

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 21:43

Tycker jag verkar vara en bra idé att ha en kategori för DSP-kort.

1
Bevaka tråden