Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag söker passande väska till Powerbook G4 Titanium

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-02 13:20

Finns det någon därute som har tips på schyssta väskor till Tibook, använder en klumpig dell väska för tillfället.

Tjena,

Testa att gå in på amerikanska Applestore. De har faktiskt en massa schyssta tillbehör, med länkar till externa tillverkare. Annars gör Kensington en del snygga grejjor, men jag vet inte om de har något direkt för Ti-Book..?

Vi hörs,

Christian

Det beror ju alldeles på om du är en kostymnisse eller inte...
Det finns hur mycket väskor som helst.
Själv använder jag en ryggsäck och en cykelväska från Allsop.
Timbuk2 gör jättefina väskor. http://www.timbuk2.com

Min kompis köpte en ePac (svart) från svenska Apple Store. Jag har kollat in den och blev mycket imponerad. Mycket plats även för en PowerBook Titanium (som min kompis har) och påhängsdelen under passar utmärkt för en digitalkamera eller liknande:
http://store.apple.com/020-1209971/WebObjects/swedenstore.woa/934/wo/QQGGB 1ZaDlUANa74Gb/2.5.0.3.29.1

Väskan kan bäras över axel, med handtaget eller som ryggsäck. Inne i väskan finns också en "pärm" för CD-skivor.

[ 02 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: CyberPet ]

  • Medlem
  • 2001-06-02 17:29

Man behöver ju inte nån speciell väska! Jag brukar lägga min PB i en bomullspåse och kasta in den i den väska jag använder för tillfället! Jag har en Prada-väska som passar exact runt PBn, praktiskt.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-02 20:28

Spanade in Samsonites Al-"kartong", på deras hemsida. Interegerar med Tibook eller? Vet någon om det får plats lite mer än booken, pärmar etc.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-06-03 11:33

Shyssta url:ar
Tack

Ryggsäck till TiBook är vad jag letar efter. För ett år sedan så sålde bl.a MacForum en som kan ha varit tillverkad i formpressat högblankt glasfiber, fanns i grått samt brandgult om jag inte minns fel. Problemet är att jag inte vet vilka som säljer den nu - någon som vet? Den ser klart stark ut och skulle vara bra att ha då jag kör moped till jobbet, vill gärna att TiBooken ska klara sig om jag vurpar med min EU-moppe. Vet att den rymde en PB G3 samt en SONY PD150... nu vill jag få plats med en TiBook och en PD150... och lite småkraffs typ kablar och laddare till kameran. Länkar motages mycket tacksamt.

Olle

Olle: Det kanske är en Boblbee du letar efter ...
http://www.boblbee.com/mainpage.asp

Svensk och hållbar.

Olle: Det kanske är en Boblbee du letar efter ...
http://www.boblbee.com/mainpage.asp

Svensk och hållbar.

Jättetack Massebasse - precis vad jag letade efter, slagtålig och regntät - maxmåtten för bärbart i den är 36x26x5 cm och Tibooken har följande så det ska nog få plats.

Bredd: 34,1 cm
Djup: 24,1 cm
Höjd: 2,6 cm

Finns i många svenska affärer - kolla här!

Den fanns i många spännande färger och förefaller extremt stryktålig - (den cromade var extrem) dom hade även några som var aningen mindre. Några av dom har ett separat innerfack för datorn och telefonen.

Olle

[ 28-10-2001: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Oregistrerad
  • 2001-10-29 13:32

Har själv en Boblbee och måste säga det är den bästa väska jag haft förutom om man åker kollektivt då den tar stor plats och är svår att gömma undan. Men annars är det en kanonryggsäck som rymmer powerbook med videokamera, pocketdrives mm...

"NIKKE", hur ser facket för notebook ut i en boblbee ? Är det ett vadderat fack eller ?

Lite svårt att få någon aning om hur facket ser ut på boblbee´s hemsida. Förresten, vilken modell har du (på väskan) och vilken mac brukar du förvara i den ?

Har en pbg4-550 på g och funderar på en väska att ha den i.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-10-30 00:29

Tycker själv att det funkar bra med ett "hemgjort skydd" att ha med sig i vilken väsk som helst:

Liggunderlag + silvertejp = 50 spänn...

  • Oregistrerad
  • 2001-10-30 09:06
Citat:

Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
"NIKKE", hur ser facket för notebook ut i en boblbee ? Är det ett vadderat fack eller ?

Lite svårt att få någon aning om hur facket ser ut på boblbee´s hemsida. Förresten, vilken modell har du (på väskan) och vilken mac brukar du förvara i den ?

Har en pbg4-550 på g och funderar på en väska att ha den i.

Den är vadderad och vadderingen är ca 5 mm tjock. Det får plats med en PB G4:a utan problem.

Har själv den stora modellen. Jag har oftast min G3:a i den och det finns gott om plats över.

Utanpå facket finns det fickor för kablar, mus och annat smått och gott. Själv har jag min Palm i ett av facken.

Själv var jag lite fundersam innan jag hårdtestade den. Nu inser jag att alla mina tidigare väskor varit felköp. För er som bor i malmö så kan jag tipsa om prybutiken bakom Åhlens vid Gustav Adolfstorg har en del väskor för bra pris kvar. Själv köpte jag min där för någon månad sedan för 799:-

Hoppas jag gett svar på frågan, men annars sök upp någon som har den hemma!

  • Oregistrerad
  • 2001-10-30 09:15
Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
vill gärna att TiBooken ska klara sig om jag vurpar med min EU-moppe.

Jag vurpade med min mountainbike bärandes min TiBook i en vanlig tygväska, den to en ordentlig flygtur och landade i asfalten med en crash. Jag trodde den var skrot, men det blev inte en skråma eller nåt fel på den!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2001-11-15 09:25
Citat:

Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
För er som bor i malmö så kan jag tipsa om prybutiken bakom Åhlens vid Gustav Adolfstorg har en del väskor för bra pris kvar. Själv köpte jag min där för någon månad sedan för 799:-

Men helst ka ni köpa väskan på Kullander & Kullander
Vi har dom också.

[ 15-11-2001: Meddelandet ändrat av: Johan Kjellman ]

Jag har den lilla Boblbe-e:n och min PowerBooh G3 passar perfekt. Bror min har den stora som ni pratar om men jag tycker att den är för stor.

Och med den lilla är risken mindre att du knockar någon när du vänder dig om t ex på bussen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2001-11-15 11:01
Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Och med den lilla är risken mindre att du knockar någon när du vänder dig om t ex på bussen...

Har hänt mig ett par gånger när väskan var ny Men man vänjer sig vid den. Så nu smäller jag inte till folk med den längre.

Stadium har snygga datorväskor, everest, för 399 resp 499. Den dyrare är snygg!

Större portfölj med dubbla fack, vadderat datafack med spännremmar. Ytterfack med organizer. Öppen ficka på baksidan för t ex pass. Svart.
Pris: 399:-

Större portfölj med dubbla fack, vadderat datafack med spännremmar. Ytterfack med organazer. Öppen ficka på baksidan för t ex pass. Svart/silver.
Pris: 499:-

Ken skrev: Jag vurpade med min mountainbike bärandes min TiBook i en vanlig tygväska, den to en ordentlig flygtur och landade i asfalten med en crash

Känner igen mig lite... när första färgade (tangerine) iBooken kom så hade jag den i en rycksäck och hoppade ned för från ett staket, landade i en slänt bestående av is och lera. Kunde bara sluta på ett sätt, fötterna bara försvann varvid jag slog i ryggen och därmed hela rycksäcken med en stor smäll - märkligt nog så var allt helt och funkade. Jag var helt övertygad om att det bara skulle vara skrot kvar. Därförr är jag noga med att det kommer bli en Boblbe-väska. Tyvärr så tror jag deras mindre modell inte rymmer en G4 TiBook så jag satsar på den stora. Fördelen med ryggsäcksvarianten är att man har händerna friare och det blir svårare för någon att sno den så länge man bär den...

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-02-05 16:37

Var finns timbuk2 väskorna att köpa?

Macoteket har ett par stycken olika.

Jag köpte ett PowerSleevz case till min PB12" det finns till både PB och iB 199:- Sen kan man stoppa ner den i vilken väska som helst.

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=402598&group=normal&stamp=1107630134&extended_info=472645

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-08 15:02

Jag använder Tucano Secondskin för min 12" PowerBook och den fungerar utmärkt. Slipper dessutom vara låst vid en väska utan använder den i olika väskort beroende på om jag cyklar till skolan eller reser osv. perfekt och snygg. Finns på macoteket för 299:-

Jag har gått runt med min Pismo i en ryggsäck (tillsammans med skolböcker) under veckan, och datorn har tappat en fot, samt att portluckan har knäckts till ordentligt. Lite repor också. Får skaffa ett fodral, tror jag. Det var någon i en annan tråd som rekommenderade ett Case logic-fodral. Hur var det med det? Skulle tydligen passa pismon utmärkt. Hur tåligt är neopren mot hårda böcker, med ganska vassa hörn?

Jag tipsar om Hedgren

Jag har två väskor av märket Hedgren, de ägs av samsonite tror jag.

Anyways, den ena jag har är en ryggsäck som är jäkligt bra, bra passform på ryggen och sånt, samt filingsystem inuti, så man kan ha böcker block och annat i. Sedan är väskan ganska så "hård" så den blir stabil och inte för sladdrig.

Den andra är en "vanlig" typ av datorväska, även den med filing system "som är bättre än det i ryggsäcken. På andra sidan är det ett fack där det är meningen att man skall ha ner datorn i. Det är även expandable compartment på den så man kan få det facket att bli större genom att dra upp en dragkedja.

http://www.hedgren.com/modules/collections/product.php?cid=1&iid=2
http://www.hedgren.com/modules/collections/product.php?cid=7&iid=123

Sedan är dessa väskor inte mac-anpassade i alla fall det fodralet som är till den "vanliga" väskan. Så man vill nog kanske ha typ Tuscano Second Skin eller nåt sånt.

1
Bevaka tråden