Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej jag är korkad! Bränna CD?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag har skaffat en sjysst PB med inbyggd CD-R/DVD och OSX 10.2.4. Hur tusan bränner jag CD-skivor om jag vill göra backup på filer? Att bränna musik ur iTunes är ju ingen konst, men vanliga filer? Tidigare har jag kört toast och en extern CD-brännare i OS9, men i OSX borde det väl finnas "endogent", dvs i själva OS:et, eftersom de flesta nuvarande macar har inbyggd brännare...

edit:stavning

[ 21. februari 2003, 11:06: Meddelandet ändrat av: Leander Lindahl ]

  • Medlem
  • 2003-02-21 11:10

Lägg i den obrända skivan, dra filer till den, släpp den på papperskorgen (som blir en brännsymbol) när du är klar. Färdigt.

Tackar!
Man kan alltid räkna med snabb hjälp på 99mac.

  • Medlem
  • 2003-02-21 13:10

Jag tycker inte att du är korkad!
Vi har väl alla varit nybörjare nån gång.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-02-24 02:27

En tilläggsfråga: Om man bara bränner ner några Meg på en skiva och sen vill bränna en gång till på samma skiva. Är det möjligt direkt i Finder eller måste man använda Toast eller liknande?

/t

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-02-24 08:51

Du kan bara bränna en session med finder. Vill du bränna flera sessioner på en CD får du använda t.ex. Toast.

Om du inte använder CD-RW, då kan du ju radera hela skivan och sen skriva nytt på den.

Hasse

[ 24. februari 2003, 08:52: Meddelandet ändrat av: Hasse A ]

vad är en session? och hur raderar man cd-rw skivan?

alltid undrat

//David

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 19:31

Använder man Skivavbildning kan man bränna sessions. Bränner man en session så bränner man ett avsnitt av CD-skivan. Bränner man sessions så kan man bränna flera gånger. De olika avsnitten kommer upp som separata Cd-skivor på skrivbordet.
Radera en CD-RW gör du med Skivverktyg.

1
Bevaka tråden