Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G4 bäst i test mot 9st PC notebooks!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste Datormagazin har de ett stort notebook test av 10st "värsting" maskiner från bla Toshiba, IBM, Dell, Fujitsu-Siemens, Acer och Apple!

Vinnare av testet är Apples 15" 1GHz PowerBook G4 som med enastående utrustning och låg vikt mm (och i detta sällskap ett helt ok pris).

Testet är helt klart värt att läsa, nummer 3 2003.

De har även testat (separat) nya PowerBook G4 12"...

Finns tidningen i pressbyrån eller har du läst prenumerant-ex?

Varför står det inget om det på deras hemsida? Besynnerligt. Jag vill läsa om det. NU.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-21 11:41

Läste testet,

och märk väl att de i det här testet inte tog hänsyn till batteritid eller vikt, där PB:en är överlägsen dem andra.

Citat:

citera:Varför står det inget om det på deras hemsida? Besynnerligt. Jag vill läsa om det. NU.

Du kanske skulle ta och köpa tidningen? De kanske vill ha pengar till löner och sådant

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-21 11:56

Måste nog plocka upp ett ex, nu har Datormagazin fått mig att köpa ytterligare ett nummer. Uppe i två totalt

Normalt skulle jag aldrig köpa en tidning som heter Datormagazin med z´a och har en logga som ser ut som deras ;D

Min säljkontakt på Apple ringde mig tidigare idag och frågade om jag läst testet...

Han (och hela svenska Apple) var alldeles till sig!

Det är ju exakt denna typ av publicitet som Apple behöver för att kunna banka in i huvet på alla inbitna PC-användare att Apple´s maskiner kanske inte är så dumma ändå..

Mer av denna varan tack!

Skulle inte någon kunna publicera testet här så att alla får läsa om det?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Michael Resare:
Skulle inte någon kunna publicera testet här så att alla får läsa om det?

Eller så kan man köpa tidningen

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-21 17:36

Nummer 3 sa du? Måste ut och köpa. Sen skall jag låta tidningen ligga framme så att "alla" bläddrar i den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-21 18:21

PowerBook G4 är bättre än alla PC notebooks

(Det har den förresten alltid varit ända sen den kom...)

[ 21. februari 2003, 18:22: Meddelandet ändrat av: Bob ]

Det var tröstesamma ord. Precis vad jag ville höra. Men varför har dom inte börjat att bygga min PB 12" ännu? Denna väntan!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Michael Resare:
Skulle inte någon kunna publicera testet här så att alla får läsa om det?

Det är nog inte särskilt bra att "rippa" en tidning rakt av såvida man inte hänvisar till en länk de redan publicerat på nätet.

Varför inte bara köpa tidningen?

/G

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mannen:
Min säljkontakt på Apple ringde mig tidigare idag och frågade om jag läst testet...

Han (och hela svenska Apple) var alldeles till sig!

Inte en dag för tidigt och det borde egentligen inte överaska appleanvändare så mycket att ros ges till Apples datorer.

Det förvånar mig mera att det inte skrivs oftare och ges mera ris än det görs i tidningarna.

/G

Jag tror som Oscar... det är OS X som har chans att öppna nya dörrar. Får man bara prylarna i händerna på pc-nissarna så ser de snabbt vad de går för.

De hade bara nr 2 på ICA runt hörnet. Orkar inte dra iväg på tidningsjakt en fredagkväll.

Vad förvånar mig är inte att M$ plagierar utan varför Apple inte gör något åt saken.

Kanske svårt att göra det men...likförbaskat förvånar det mig att folk och Apple verkar ta så lätt på "ripp-offs".

Själv blir jag inte glad utan motsatsen.

/G

Som gammal PC-nisse ser jag framemot att se vad OS X går för. Tidningen var inte kommen här heller på lördagsförmiddagen. Mac,en är ett okänt kapitel för dom flesta PC-nissar. En vän lånade mig en DivX film och jag sade att jag väntar tills jag får min PowerBook och tittar på den. Han tittade förvånat på mig och sade, kan man köra DivX på en Mac. :rolleyes:

Nu finns nummer 3 i affärerna!

Det är fascinerande att se att man i PC-världen inte bara gör fula gränssnitt utan dessutom fult layoutade tidningar - allt för att läsarna ska känna sig hemma. Men roligast var ju att TiBook slår 9 PC-värstingar på fingrarna. Och att lilla PowerBooken fick nån slags silvermedalj. Dessutom testades (nåja) SE P800 vilket kan vara intressant för en del.

...förresten, det vore kul att veta om någon har sett ett test mellan MAC och PC (OS X kontra XP/2000) där PC faktiskt slår MAC på fingrarna. Någon som sett något sånt, på nätet eller i nån tidning?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-02-24 21:29
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
...förresten, det vore kul att veta om någon har sett ett test mellan MAC och PC (OS X kontra XP/2000) där PC faktiskt slår MAC på fingrarna. Någon som sett något sånt, på nätet eller i nån tidning?

Om det nu finns (!), tror det blir svårt att få någon här på 99mac att tipsa om sådant test.

Ska nog köpa Datormagasin och kolla på testen. Har själv en rev A TiBook 500 som är såååå bra!

[ 24. februari 2003, 21:30: Meddelandet ändrat av: Micke F ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Micke F:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
...förresten, det vore kul att veta om någon har sett ett test mellan MAC och PC (OS X kontra XP/2000) där PC faktiskt slår MAC på fingrarna. Någon som sett något sånt, på nätet eller i nån tidning?

Om det nu finns (!), tror det blir svårt att få någon här på 99mac att tipsa om sådant test.

Ska nog köpa Datormagasin och kolla på testen. Har själv en rev A TiBook 500 som är såååå bra!

Jo, det kanske är svårt att få någon att tipsa om det. Men jag skulle ändå vara intresserad av att läsa det. Om det nu finns ett sånt test.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 21:46
Citat:

citera: Det är fascinerande att se att man i PC-världen inte bara gör fula gränssnitt utan dessutom fult layoutade tidningar - allt för att läsarna ska känna sig hemma.

Som Pc för alla till exempel. Anskrämligare tidning får man väl leta efter. (Det ironiska är dock att samtliga IDG-tidningar, även Pc för alla, Computer Sweden, Nätverk och kommunikation och M3, görs på Mac.)

[ 24. februari 2003, 21:48: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-02-24 22:01

Måste man ju läsa, slog till på de 2 senaste numren på www.datormagazin.se Hmm har aldrig läst tidningen tidigare!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Bob:
PowerBook G4 är bättre än alla PC notebooks

(Det har den förresten alltid varit ända sen den kom...)

Har inte Powerbook (inte bara G4) varit bättre sen den kom...? Ja, bortsett från ett par enstaka stolpskott på vägen.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 08:25

Kul att TiBook får den uppmärksamhet den förtjänar. Just testartikeln var ju helt ok också.

Synd bara att Melin måste tjata om magnesium i 3 meningar på rad i PB 12"-artikeln (sorry Joacim, rätta mig om jag har fel), som i övrigt var svårt tunn. Trist DMZ, men nr 3 blir mitt enda nummer.

1
Bevaka tråden