Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio in på PB G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-05-26 16:55

USB: Har testat Griffin iMic, samt har en iVoice från Macally, båda är värdelösa för mej, ska använda dom till enklare musikinspelningar med Pro Tools Free, med dom har ett delay på minst 50 millisekunder som gör det svårt att spela til ett redan inspelat trumkomp. Det finns också ett PC card, men detta är dyrt, 700 dollar i USA. Samt MOTU har ett firewireinterface, också dyrt. Finns det nåt alternativ som jag missat ? Eller kanske nåt billigare firewire interface?

Du får gärna återkomma ifrågan, är själv intresserad av inspelning.. dock kanske jag inte har samma krav som dig, men det verkar mycket med 50ms precis som du säger..

Vad kostade pryttlarna du provat med?
Jag är mer för o spela in mina set när ja står o snurrar mina vinyllirare..

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 12:21

Tips på andra USB A/D-D/A burkar att testa:

Ur mitt eget inlägg på macpressens forum:

Citat:

/Micke

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 13:50

Dom kostade 40-50 dollar ca, i USA. Dom funkar ju bra om man bara skall spela in nåt, men om man ska komponera/ använda trumloopar etc.så blir det värre. Ska kolla in dom andra alternativen från Roland/Yamaha, tack för tipset.

Tjena,
Har själv en pb titan, testade imic.
Funkar inte att spela in med bra kvalitet.
För att inte tala om latencyn.....
Nä jag köpte ett vx-pocketkort( super bra )
+ en liten behringer mixer (1200:-) sedan så var det bara att köra på.En alldeles utmärkt kombination på en mobil inspelningsstudio med hög klass.

mvh/flamman

1
Bevaka tråden