Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook som mp3-spelare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-03-16 13:48

Finns det något sätt man kan göra för att stänga locket på iBooken och hindra den från att gå i sleep?

Jag vill kunna ha den som mp3-spelare på bussen med stängt lock.

Skall eventuellt gå med en externt tangentbord/mus att du lägger den i vila och väcker upp den med ett usb-tangentbord inkopplat. När jag provar detta med min ibook så vaknar den dock, men sommnar direkt igen, Extern skärm tänds inte ens. Men det ska gå enligt andra källor.

Ska du nu ha en bra mp3spelare, varför inte satsa på en ipod. Jag kan rekommendera dom starkt.

Det är ju konstruerat så finurligt att iBooken automatiskt sover när man stänger locket. Jag har provat powerbook-knepet att koppla in externt tangentbord men det fungerar inte.

En (nöd)lösning är att lägga nånting mjukt emellan så datorn inte stängs helt.

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: NeM:
Finns det något sätt man kan göra för att stänga locket på iBooken och hindra den från att gå i sleep?

Risken är att datorn blir för varm då, det är såvitt jag vet därför det inte går. Inte utan att ha en extern skärm inkopplad iaf enligt vissa. Sök gärna på forumet, det här har diskuterats många gånger förut, nu senast i den här tråden.

Eller skaffa en iPod!

  • Medlem
  • 2003-03-18 20:28

Jag får tacka för svaren, men det verkar som om den bästa lösningen vore att skaffa en iPod. Något som alla utom min plånbok tycker låter bra.

1
Bevaka tråden