Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iBook konfigurationer - redan innan första leveransen i Sverige!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple bekräftar idag att man kommer att ändra på konfigurationerna på iBook - redan innan första leveranserna i Sverige!

- Modellen med kombinerad DVD och CD-RW kommer att säljas genom återförsäljare och i butik (USA). Tidigare var detta en Build-to-order modell.

- iBook med endast CD-RW blir istället en Build-to-order modell och kan endast köpas via AppleStore.

Läs mer om detta i denn artikel!

De som redan har beställt sin iBook CDRW kommer antagligen att kunna få den utan att behöva gå till Apple Store och beställa den.

Wow! Där upptäckte jag att vår käre Johan Hagert också blivit seniormedlem! Grattis!

Det är precis vad jag är ute efter.. (50 inlägg var det va? =).. hehe)

  • Oregistrerad
  • 2001-05-23 11:37

Det jag saknar nu är inget på iBook utan på PowerBook G4. Och det är samma valmöjligheter på PowerBooken som på iBooken ifråga om CD-RW och DVD mm. Vem skulle inte vilja ha en PB G4 med kombinerad DVD/CD-RW?

Det borde tom vara som såhär

en CPU modell (följ iBookens exempel här Apple..!! )

Valfri CD-ROM, CD-RW, CD-RW/DVD-ROM, CD-RW/DVD-RW

(dvs gör en sony vaio o ha en dvd brännare som tillval)

Dessutom MÅSTE PB utrustas med ett grafikkort av klass.. dvs GeForce 2Go (som väl är det bästa för tillfället?)

Det var mina önskedrömmar och förhoppningen är att Apple delar dom så dom kan sälja än flera datorer.

vad är nästa gränsvärde?

Det verkar vara populärt att Apple släppt Combo driven lös!

Ordrarna på den modellen ligger redan över motsvarande som förbeställt CDRW modellen (som var den sämst säljande).

Combo driven är mycket bra, ger datorn en längre livslängd enligt mig.

Som nätverksdator är ju CD modellen extremt prisvärd och snabb.

Vad jag kanske försöker säga är att 3st modeller i olika prislägen är bra!

Ja man kan ju inte annat än hålla med..

Kanske ha färre Mhz konfigurationer och koncentrera sig på kringutrustningen.

Dock behövs då en tätare Mhz uppdatering av maskinerna än vad som förekommer nu.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-04 23:03

Njä, då blir man bara olycklig när man köper en ny Mac som blir obsolete nästan direkt. Bättre att leva i ovisshet.

Förresten så hade jag kul med min gamla PB 145 B idag. Det borde betyda att det inte blir trist om man köper en ny iBook nu, den har ... hmm... 250 ggr så stor hårddisk!!!

Megahertz hit å megahertz dit, egentligen. Huvudsaken är väl att man gör nå´t vettigt med sin dator.

Skriver nördiga inlägg som dessa t ex...

1
Bevaka tråden