Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmwarehacka iBook 700

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja hur var det nu igen, var det här lilla hacket som "låste upp" grafikkortet till iBook oåterkalleligt? Funderar på att prova då jag behöver mer skärmyta men vill ju även kunna se på film på dumburken med den (svindyra) tv-kabeln. Har tittat på sidan som beskriver hur man går till väga, tyvärr är ju kodknackare rätt inkompetenta när det kommer till pedagogiken så jag har som aldrig fått grepp om hur det funkar med tv-funktionen efter "ingreppet". Fungerar den inte alls? Fungerar den när man bootar i os 9.2?

Danke!

[ 15. februari 2003, 01:57: Meddelandet ändrat av: Anton W ]

Jag har inte testat det själv, men här är tråden: Screen Spanning hack för iBooken

Jag gjorde det på min iBook 700mhz. Det funkade hur fint som helst!

Men sen gick den sönder... Dock vet jag ej om det var på grund av hacket eller inte.

Låter ju lovande, har fått ett nytt moderkort till min pga taskigt nätagg. Det jag egentligen undrar över är om jag fortfarande kan se på tv med den efter själva "ingreppet"? Är jääättetacksam för eventuella svar då det börjar ge mig huvudvärk att dola med pdfer på en 12´ skärm.
/Anton

Ja visst, det går utmärkt att se på TV även efter hacket.

Ciryon

Weee! Är det heelt säkert? I´ll take your word for it men man vill ju inte slänga dvd-spelar -funktionen i sjön. Är faktiskt viktigare att kunna se på tv än att koppla till skärm men kan man få båda så...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anton W:
Weee! Är det heelt säkert? I´ll take your word for it men man vill ju inte slänga dvd-spelar -funktionen i sjön. Är faktiskt viktigare att kunna se på tv än att koppla till skärm men kan man få båda så...

Det var nån gång i höstas jag hackade firmwaren på min iBook 700 (12") och sen dess ser jag nog på TV från den ett par gånger i veckan. Jag kan förstås inte garantera att det fungerar, men jag har inte upplevt några problem.

Ciryon

What the f***! Allting har funkat finfint o så, ok det är slött med två skärmar men det får man väl ta. Hur som helst... har märkt att QE har deaktiverats, no good är ju tokslött att surfa tex. Måste man köra ett ytterligare hack för att få det att funka igen?

Anton: Läs längst ner på sidan.

Själv kör jag hacket på min iBook 800 och det fungerar perfekt.

1
Bevaka tråden