Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska eller ryggsäck till PB 17"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag funderar på vilken väska eller ryggsäck jag ska ha till min kommande 17" Powerbook. Jag har en Targusväska till min Pismo och den har funkat länge. Dock skulle jag nog vilja ha lite mer plats för extern hårddisk och lite andra saker än vad jag har nu. så det lutar nog mer mot en ryggsäck. Sen är Targusväskan väldigt tråkigt designad.
Jag skulle vilja ha nått sobert, stilrent, hyfsat kompakt och praktiskt som inte är för dyrt, max 1300 kronor. Har letat runt och hittat en del men kan inte bestämma mig.

Har hittat denna sida som summerar alla väskor men någon som har praktiska erfareheter och kan rekommendera någon?

web page

  • Oregistrerad
  • 2003-03-12 02:02

Vi kommer att sälja en tysk väska för PB17". Väskan ser ut så här:

Priset kommer att hamna på ungefär 1.000:- inkl moms.
Har den ännu inte i lager, men den kommer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 09:03

Den ser ut som en handväska för gamla damer ju! Nä, det finns snyggare. Man vill kanske ha plats för mer än bara själva datorn: sladdar, möss, adaptrar osv.

[ 12. mars 2003, 09:04: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Oregistrerad
  • 2003-03-12 10:42
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Den ser ut som en handväska för gamla damer ju! Nä, det finns snyggare. Man vill kanske ha plats för mer än bara själva datorn: sladdar, möss, adaptrar osv.

Då ser den ju ut som en gammal resväska för en fyrbarnsfamilj ju.

Skämt åsido. Självklart passar alla möjliga modeller till en hel massa olika människor och behov.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 10:50

Apple borde ha en egen väska med en läcker Apple-logga på! Det fanns ju förr. Minns ni väskan som fanns till de gamla kompakt-Macarna?

Jag kommer ihåg Apples egna väskor, men hag har förstått att det är som att be om att bli av med datorn. Macar är ju väldigt stöldbegärliga och att skylta med det utanpå väskan är ingen höjdare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 11:36

Apple säljer en ryggsäck för den nya 17", kolla in på Apple Store.

Waterfield. Cozmo Bag, med sleeve...
http://www.sfbags.com/

Av egen erfarenhet kan jag varmt rekommendera Boblbee. 17":aren bör kunna få plats i deras stora variant och eventuellt i nya Mentor serien.

Om du ska ha en ryggsäck som du känner att datorn ligger tryggt och säkert i så finns det knappast bättre. Dessutom är den skön att bära, även med en massa papper liggande i den också.

Om du väljer en Boblbee, se till att köpa till prylbrickan. I den lägger du alla sladdar, små hårddiskar, extra batterier, lås osv. Sen när du flyttar datorn till en annan väska flytar du bara med brickan, så är du säker på att du får med dig allt.

Jag använder den också när jag åker offpist, nästan tom, men det är tryggt med ryggskyddet exoskeletonet erbjuder.

Skulle inte en kasse från H&M funka.

  • Medlem
  • 2003-03-13 18:32

Sluta förfula världen med nördiga svarta datorväskor med axelrem och tusen fack. Adapter, mus, m.m lämnar man givetvis hemma, man har ju trots allt köpt en bärbar dator.

Kolla in Tucano - Second skin på Applestore. Grått Neopren-fodral, Sitter slimmad runt TiBooken/iBooken.

Classy.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-03-14 13:22
1
Bevaka tråden