Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protestlista för nötta PB G3 ägare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som har en Powerbook G3 med trasiga gångjärn, utnött nätadapter eller ett ljud- eller strömkort som inte fungerar kan nu göra sin röst hörd.

Läs hela artikeln på IDG

Listan

  • Oregistrerad
  • 2001-05-18 11:16

Min PB är flitigt använd men med kärlek, alla de saker du nämner är hela på min. Det som är lite glappt är mina USB-kontakter. Annars så fungerar allt perfekt. Och tänk så enkelt det var att sätta in mer RAM. Såg med skadeglädje en kollega sätta in mer RAM i sin Toshiba...uj uj uj vad han höll på *asgarvar*

Min Wallstreet dog. Jag hade problem ända sedan jag fick den och till slut (ett år senare och 4 resor ner till Holland) bytte Apple ut den mot en Pismo. Nu har jag inte några problem med värmen, men vissa tangenter funkar dåligt (p-får man trycka hårt på) och musknappen fastnar i nedtryckt läge. Dessutom är DVD:n inte tillförlitlig längre (hackar och stannar upp).

Det vore ju kul om Apple förlängde garantin på saker som inte har med hård användning att göra utan dåliga komponenter (som gångjärnen, nätadaptarna, musknappar och annat krafs).

  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-18 14:38

Apple har helt klart tappat på sin hårdvaru kvalité (dom synliga bitarna) tack vare all design... Ju snyggare desto skörare... Nåja, en Titan kanske inte är så skör men ändå
Farsan har jävligt stora problem med sin trotjänare Wallstreet... Det tar ca 2 minuter från det att man trycker på ON tills att SKÄRMEN BLINKAR TILL FÖRSTA GÅNGEN!
Jag har provat att installera om allt och modifiera systemmappen samt installera från orginal CD´n... Inget fungerar, jag vinner kanske 10 sekunder på den slutliga starttiden som ofta är uppåt 5-6 minuter... Värdelöst måste jag säga. Fast, han kommer snart att skaffa en iBook [Mg]

1
Bevaka tråden