Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD regioner på pb g4

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om någon vet om man kan komma runt regionskodningen för DVD spelaren i tex pb g4?
Vore trevligt att kunna se filmer från USA och från europa.
Har hört att man kanske kan bara byta ut en inställningsfil i systemmappen...

Kan man kasta preference filen fortfarande och starta om programmet? Sa far man pa nytt valja region. Det cirkulerar aven en cracked version av DVD spelaren, har jag hort...

Helst skulle jag vilja ha en slutlig lösning så att man slipper få 4 försök och sedan måste man byta systemfilen igen.
Vad menar du med en cracked version?

En version av programmet som gor att du inte behover kasta systemfilen hela tiden.

En modifierad version av det ursprungliga programmet, skapad av nagon finurlig rackare.

Och hur får man tag på en sådan??

Jag hade en gammal crack till version 2.2 eller nåt. Vet inte om den fungerar till nya version kanske värt att prova...

Ladda hem... du m@cen vet var den finns.

  • Medlem
  • 2001-05-10 09:53

Det går bra att använda ”DVDack” för att byta region hur ofta man vill.

Citat:

DVDack för att byta region hur ofta man vill.

Och var hittar jag denna sak?

  • Medlem
  • 2001-05-10 22:38

DVDack går att ladda ner här:
http://www.bluap.nl/dvd/DVDack.sit

Jag har bara testat den en gång på min [Ti], men har använt den vid ett flertal tillfällen tidigare med gott resultat

[ 10-05-2001: Meddelandet ändrat av: jewa ]

man tackar.
återkommer med resultat.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2001-05-17 10:41

Zonefree firmware för PB G4 DVD spelare finns här: http://opuscc.com/download/index.shtml

Mikael

Kanon!!!!
Nu är det fixat. Vilken frihet...

Det här forumet är toppen!

Grattis Martin!

Apple har själva släppt en regionfri DVD-spelare (2.2). Eller är det den crackta versionen ni pratar om om? Jag använder den utan problem och behöver överhuvudtaget inte växla mellan olika regioner. In med DVD:n, tuta och kör!

Var hittar man Apples egen regionfria dvd?

Hotline

Nä, ärligt talat, jag kommer inte ihåg om jag laddade ner DVD player från Apples sida eller från någon annanstans. Maen om du vill kan jag maila installationsfilen (4MB) till dig. Maila mig privat om du är intresserad.

VAR FÖRSIKTIGA!
Är det inte så att det ni kallar för "Apples regionfria" spelare, i själva verket är en som automatiskt känner av vilken region du använder och efter x antal spelningar låser spelaren vid den regionen.
M.a.o. spela 5 japanska DVD skivor och din spelare låser på den regionen.
Observera att låsningen sker i spelaren och inte i någon fil på hårddisken.

Jag har med framgång uppdaterat min dvd "firmware" till min g4 titan. Nu sitter låset inte i dvd´n utan i mjukvaran.
Kan ändra regioner som jag vill.
No problemo.

En sak kanske man skall påpeka, det är att läsa read me filerna NOGA.
Annars är det nog ok.

OK, det verkar ju utmärkt för Ti-användare, men hur är det för oss iBook-användare?
Är det samma patch eller är det nadra grejer?

Banal fråga? Tja, kanske....

Anders

Om du har samma typ av DVD så är "fixet" det sammma.
Om du kollar under "Apple Systeminformation" så ser du vilken DVD spelare du har.
I min Ti sitter det en Matshita SR-8187

Jag har ett antal amerikanska och europeiska filmer och jag kan titta på samtliga filmer utan att DVD Player bråkar om regionskoder.

Har funkat felfrittt i ett år nu...

Firmware uppdateringen det pratas om, är det den som finns att ladda ner från apple, eller är det något man hittar någon annan stans?

Kolla på det som MikaelF skrev lite längre upp.
Där hittar du urlen.

  • Medlem
  • 2001-06-04 20:01

Jag skulle bara vilja tipsa om en site likn Opus: de här har även en del original-firmware. Kan vara praktiskt om man lämnar in för garantirep, om nu spelaren inte är helt död… Det är nog inte populärt att pilla med firmware tror jag. Eller hur är det med det? Bryr sig Apple om man pillar med firmware?
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/

1
Bevaka tråden