Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 Apple Power Book 2001, skadad skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-12 10:19

Går det att laga eller är det ingen ide´ och vad kostar det i så fall?

// Tim

Flyttar till formumet för Apples bärbara

/c, moderator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-12 17:23

En kompis fastnade i SL:s nya spärrar. Den slog igen på hans ryggsäck där han hade sin Titanbok. En liten kross som bara blir värre och värre. Enligt Lan-master skulle det kosta 14000:- att byta skärmen. (Plus moms tror jag...)

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-12 18:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: István:
En kompis fastnade i SL:s nya spärrar. Den slog igen på hans ryggsäck där han hade sin Titanbok. En liten kross som bara blir värre och värre. Enligt Lan-master skulle det kosta 14000:- att byta skärmen. (Plus moms tror jag...)

Hemförsäkring?

  • Medlem
  • 2003-02-12 18:42

Hejsan

Det är inte så olyckligt att jag äger den utan jag har sett en annons om en som säljer en sådan dator, och jag tänkte att det kanske kunde vara ett kap om det bara gick på några tusenlappar med en ny skärm...

MVH Tim

  • Medlem
  • 2003-02-13 18:53

Min skärm har börjat "spasma" i nedre, vänstra hörnet. Är det bra på något sätt? Går maskinen snabbare nu eller?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-13 19:17

Nervösa ryckningar i skärmen kan orsakas av magnetiska eller elektromagnetiska kraftfält. Kolla att du inte har högtalare, förstärkare, lysrörslampor eller liknade i närheten av skärmen.

Spasmerna kan också orsakas av förbipasserande tåg. På mitt kontor alldeles intill Södra station i Stockholm får skärmarna epileptiska anfall varje gång ett tåg som dras av ett av SJ:s bastanta RC-lok åker förbi.

1
Bevaka tråden