Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt beteende på iBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-14 12:26

Min iBook 600 combo verkar ha blivit riktigt grinig. Efter att jag haft maximala problem med en ominstallation (som slutligen löste sig) så börjar den nu bråka rejält.

Igår kväll satt jag och blippade (som min tjej säger

) när den plöstsligt pep till och blev svart på skärmen. Smått chockerad försökte jag trycka på de flesta knapparna för att få den att visa bilden igen. Jag lade örat vid hårddisken och hörde att den knarrade. Sen provade jag att trycka en gång på startknappen för att få upp avstängningsmenyn (utan att se något) och sedan på enter. Då stängde den av sig helt normalt. Jag väntade några minuter och knäppte sen på den. Den startade fint som vanligt.

Efter några minuter till (kanske tio) så hände samma sak. Och ytterligare en gång innan jag knäppte av den.

Nu undrar jag: är det fler som råkat ut för det här och vet vad det beror på? Kan det vara så att den stått igång för länge och blivit lite för varm? Jag hade haft den igång i ett par dygn före. Fast det har jag haft tidigare utan att något hänt. Datorn är drygt ett år gammal (typiskt...), så den borde väl inte vara utnött redan?!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-14 12:39

Ja, mmmm, nu har jag ju ingen bärbar Mac, men bärbara datorer kan bete sig så där när de blir överhettade. Det finns någon sorts överhettningsskydd för processorn som aktiveras då.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-14 13:15

Till saken hör iofs att jag strax före hade kopierat min backup från en extern HD till datorn. På typ 20Gb... Kanske var det som gjorde att HDn blev lite varm, och även resten av datorn...

Något annat förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-14 13:22

Den blev väl lite svettig och måste vila en stund antar jag.

1
Bevaka tråden