Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

funkar inte efter formatering..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag formaterade och installerade om os x (10.2.4) igår. Och sen dess har det itne "hänt" nåt när jag pluggat i ipoden i datorn......

Vad är fel? =( desperat !!

mvh Oliver

Vad är det som inte har hänt? Synkar den inte mot iTunes eller lägger den sig inte upp på skrivbordet? I det senare fallet måste du ställa in det i iTunes så att den monterar sig som en firewiredisk på skrivbordet.

Inget ähnder över huvud taget på datorn. På ipoden kommer det vanliga apple loggon upp som den brukar göra när man kopplar in..

ibland försvinner den efter ett tag och finder anklagar mig för att ha "oväntat avlägsnat en enhet" eller liknande. Samma sak med brorsans. Men den funkade första gången vi plugga in den (den är ny)..

Har också märkt att displayen bli helt knullad när man kopplat in den i imacen ibland. den liksom beskärs ltie underligt.

Kanske vet vad det är nu.. kollade i verktygsprogrma och såg att ipod updater 1.2.1 låg där.. är itne 1.2.2 nyast? har nämnligen 1.2.2 på ipodarna.. 1.2.2 dyker inte upp i program uppdateraren..

tycker inte det borde göra nån skillnad men?
/ oliver

Kolla med en annan firewirekabel, utifall att det är något sånt. Kolla även om iPoden funkar på en annan Mac för att utesluta något fel med iPoden.

Funkar det inte med annan firewirekabel, men funkar på en annan dator, så kan man misstänka firewireporten på din dator eller operativsystemet.

Prova också att skapa en ny användare och se om problemet består (om det är mjukvara) och även kolla i Mac OS 9.

Jag slänger ur mig lite olika förslag eftersom det är svårt att veta vad felet kan vara.

Om programuppdateraren tjatar om version 1.2.1 så undrar jag om du uppdaterat OS X till helt senaste versionen (dvs 10.2.4) med alla säkerhetsuppdateringar osv. Jag har för mig att uppdateringarna kommer oavsett om man har en iPod eller inte inkopplad under de olika uppdateringssteg som OS X har innan den är "färdig".

Ok. tack.

Jag vet inte vad jag gjorde nu men.. dom började funka en efter en helt plöttsligt. så nu funkar allt fint igen

ipod update 1.2.1 ligger dock kvar..
Ja, installerade 10.2.4, och körde software nåra omgångar vartefter jag startade om. och nu kommer det inte upp några fler uppdaterinar. antar att jag har alla som finns nu

Nu är det daggs att få quake att funka.. =D

1
Bevaka tråden